زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

قند خون پایین

سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۲ ب.ظ

جدول قند میوه ها,میوه های بدون قند,میوه هایی که کمترین قند را دارند,میوه هایی که قند کم تا متوسط دارند,چه میوه هایی قند دارند؟,میوه هایی که کمی قندشان بالا است,غذاهایی که قند خون را بالا میبرد,میوه هایی که قند بسیار بالایی دارند,سبزیجات مفید برای دیابت,چه میوه هایی قند خون را پایین می اورد,قند چه میوه هایی بالاست,دیابتیها صبحانه چه بخورند,میوه های بدون قند برای زنان باردار

چه میوه هایی قند خون را پایین می اورد

جدول قند میوه ها,میوه های بدون قند,میوه هایی که کمترین قند را دارند,میوه هایی که قند کم تا متوسط دارند,چه میوه هایی قند دارند؟,میوه هایی که کمی قندشان بالا است,غذاهایی که قند خون را بالا میبرد,میوه هایی که قند بسیار بالایی دارند,سبزیجات مفید برای دیابت,چه میوه هایی قند خون را پایین می اورد,قند چه میوه هایی بالاست,دیابتیها صبحانه چه بخورند,میوه های بدون قند برای زنان باردار

What fruits would lower blood glucose?

چه میوه هایی قند خون را پایین می آورد

1.کیوی : بنا به تحقیقات، مصرف کیوی و کاهش قند خون،همبستگی مثبت دارند. کیوی شامل ویتامین C، A ، فلانوئید، پتاسیم و مقادیر زیادی بتاکاروتن است که بدن را از آسیب رادیکال‌های آزاد در امان می‌دارد و سلامت را افزایش می‌دهد. علاوه بر این کیوی سرشار از فیبر است و کربوهیدرات بسیار کمی دارد که به کنترل قند خون و پایین آورن کلسترول کمک می‌کند. شاخص گلیسمی کیوی بین 47 تا 58 است. بهتر است هر روز بجای میان وعده‌های چرب یا شیرین،یک عدد کیوی برای کنترل قندخون میل شود.

2.گلابی : سرشار از انواع ویتامین‌ها و فیبر است و به تنظیم قندخون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی و بهبود گوارش کمک می‌کند. بعلاوه گلابی کم کالری و کم‌کربوهیدرات است و شاخص گلیسمی آن 38 می‌باشد. گلابی بطور خاص برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بسیار مفید است زیرا حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند به عنوان دسر یک گلابی متوسط یا کوچک میل کنند.

3.توت فرنگی : حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، انواع ویتامین‌ها و فیبر است که به کنترل قندخون کمک می‌کنند. در واقع آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی از طریق کاهش کلسترول بد (LDL) و حفظ یا اصلاح کلسترول خوب (HDL) و کاهش فشار خون به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. علاوه بر این توت فرنگی کم‌کربوهیدرات است و شاخص گلیسمی حدود 40 دارد. با مصرف توت فرنگی سطح قندخون به مدت طولانی‌تری ثابت می‌ماند و انرژی حفظ می‌شود.

4.پرتقال : یکی از بهترین‌ میوه‌هایی است که می‌تواند در رژیم روزانه‌ی افراد دیابتی قرارگیرد. پرتقال بطور طبیعی قند کمی دارد و پر از فیبر و ویتامین C و مواد معدنی مانند تیامین است که به کنترل قند خون کمک می‌کنند. علاوه بر این پرتقال جزء میوه‌هایی با شاخص گلیسمی پایین است و سبب می‌شود که گلوکز به کندی وارد جریان خون شود. همچنین به کنترل و کاهش وزن که یکی از عوامل خطرساز برای افراد دیابتی است کمک می‌کند. شاخص گلیسمی پرتقال بین 31 تا 51 است. بطور روزانه یک پرتقال کوچک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. البته نوشیدن آب پرتقال چنین اثری را ایجاد نمی‌کند زیرا فیبر بسیار کمتری دارد.

5.آووکادو : به دلیل دارابودن فیبر زیاد و چربی‌های اشباع نشده، به ثبات سطح قندخون کمک می‌کند. بنا بر نظر آکادمی تغذیه و دیابت، چربی‌های اشباع نشده سبب بهبود سلامت قلب می‌شوند. افراد دیابتی با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سکته مواجه هستند. بعلاوه، آووکادو شامل میزان مناسبی پتاسیم است که در پیشگیری از مشکلات عصبی ناشی از دیابت کمک می‌کند.

6.گریپ فروت : مصرف روزانه‌ی گریپ فروت یکی از توصیه‌های انجمن دیابت آمریکا برای افراد مبتلا به دیابت است. این میوه سرشار از فیبرِ محلول و ویتامین C است و شاخص گلیسمی بسیار پایین حدود 25 دارد. علاوه بر این شامل فلانوئید است که سبب افزایش حساسیت بدن به انسولین می‌شود و به حفظ وزن بدن کمک می‌کند که عامل بسیار مهمی برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت است. مصرف نیمی از یک گریپ‌فروت بزرگ (تقریبا سه چهارم فنجان) بطور روزانه به کنترل قندخون کمک می‌کند. گریپ فروت باید بطور کامل خورده شود، آب گیری آن باعث از بین رفتن خواص آن می‌شود.

7.گوآوا : سرشار از لیکوپن، فیبر خوراکی و مقادیر زیادی ویتامین C  و پتاسیم است که تمام این مواد به حفظ قندخون کمک می‌کنند. کسانی که در خطر گسترش دیابت هستند می‌توانند با چای برگ گوآوا از پیشرفت بیماری دیابت پیشگیری کنند. یک قاشق غذاخوری از برگ ساییده شده گوآوا را در یک لیوان آب داغ بریزید و 5 دقیقه صبر کنید، سپس آن را صاف کنید و بنوشید. یکبار در روز از این چای استفاده کنید. میوه‌ی گوآوا را بدون پوست گرفتن میل کنید و روزانه از آن استفاده کنید. می‌توانید یک لیوان کوچک از آب این میوه را بنوشید.

8.آلو سیاه : محققان هندی اثرات آلو سیاه را در درمان دیابت بررسی کرده‌اند. وجود آنتوسیانین، و تانین قابل تجزیه و الاگیک اسید در آلو سیاه،این میوه را به یک میوه بسیار مفید برای افراد دیابتی تبدیل می‌کند. این میوه تبدیل کربوهیدرات را قند خون کنترل می‌کند و تشنگی زیاد و ادرار مکرر در بیماران دیابتی با کمک این میوه کاهش می‌یابد. علاوه بر میوه، برگ‌ها و دانه‌های آلوی سیاه نیز برای کنترل قندخون استفاده می‌شود. میزان مصرف روزانه نیم فنجان توصیه می‌شود. می‌توانید یک قاشق چایخوری از پودر دانه آن را همراه با آب دوبار در روز میل کنید.

9.گیلاس : در بین میوه‌ها پایین‌ترین شاخص گلیسمی را داراست که حدود 22 است. علاوه بر این شامل آنتوسیانین است که به کاهش قندخون کمک می‌کند. همچنین برای مقابله با بیماری قلبی، سرطان مفید است.

10.سیب : حاوی مقادیر بالایی فیبر، ویتامین C‌ و آنتی‌اکسیدان است. علاوه بر این حاوی پکتین است که به سم‌زدایی از بدن و دفع مواد زائد و پایین آوردن انسولین مورد نیاز افراد مبتلا به دیابت تا 35 درصد کمک می‌کند. همچنین از حمله‌ی قلبی پیشگیری می‌کند  و آسیب چشمی در بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد. شاخص گلیسمی آن حدود 30 تا 50 است. مصرف یک سیبِ متوسط، به طور روزانه توصیه می‌شود.

11.انجیر:انجیر دارای میزان فیبر بالایی است و ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی دارد که نیاز بدن از لحاظ را به خوبی تامین می‌کند. فیبر بالای این میوه برای بهبود عملکرد انسولین در بدن مفید است. اما برای مصرف انجیر خشک حتما باید با پزشک متخصصتان مشورت کنید، زیرا ممکن است این میوه خشک با قند بالایی که دارد برای قند خونتان مضر باشد. اما مصرف نوع تازه آن ضرری در پی ندارد و برای کاهش قند خون مفید است.

12.انار :این میوه جواهر نشان، در کاهش و تثبیت قند خون در بدن نقش دارد و مصرف آن برای بیماران دیابتی مناسب است. انار کاهش دهنده قند خون و تنظیم کننده دیابت است. مصرف انار برای زیبایی بیشتر نیز بسیار مورد تاکید و توجه است. نکته‌ای که وجود دارد این است که هرگز به آبمیوه‌های آماده اطمینان نکنید و حتما خودتان در منزل آب انار را تهیه و میل کنید.

گیاهان دارویی پایین آورنده قند خون

1-    پیاز و سیر
سیر از سبزی‌ هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد. این گیاه حداقل 3 هزار سال در طب چین کاربرد داشته است.پیاز نیز یکی از قدیمی ‌ترین گیاهان زراعی است که از هزاران سال قبل به عنوان طعم ‌دهنده غذاها و همچنین دارو از آن استفاده می ‌شود.

شنبلیله
این گیاه بومی ‌ایران است و در بیشتر نواحی ایران می‌ روید و به عنوان سبزی خوراکی کاشته ‌شده و مصرف می ‌شود. تجویز 15 تا 50 گرم پودر دانه شنبلیله خیسانده در آب سبب کاهش قندخون ناشتا و بعد از غذا می‌ شود.  پودر دانه شنبلیله علاوه بر کاهش مختصر قندخون سبب کاهش چربی ‌های خون نیز می ‌شود.

 عدس ‌الملک
این گیاه بومی ‌ایران است و در طب سنتی جهت کاهش قندخون بیماران دیابتی تجویز می‌ شود. با این حال مصرف روزانه پودر بذر گیاه به مقدار 1500 میلی‌ گرم در روز به مدت 2 ماه اثر مفیدی بر قندخون نشان نداده است و فعلا اطلاعات علمی کافی در مورد اثرات این گیاه در دسترس نیست.

برای کاهش قند خون

سعی کنید سرکه سیب بخورید

سرکه سیب اسیدهای چرب امگا 3 را کاهش می دهد، که میزان قند خون ناشتا و پس از غذا را هم کاهش می دهد با این حال سرکه سیب می تواند بیش از حد تلخ و یا قوی باشد و برخی از افراد در هنگام بلعیدن احساس تحریک مری دارند. برای این که آن را خوش طعم تر کنید، 2 قاشق چای خوری را در 8 اونس آب مخلوط کنید و به عنوان یک سس سالاد استفاده کنید .

مکمل عصاره دارچین را استفاده کنید

عصاره دارچین نیز در بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت موفق عمل کرده است اما مراقب باشید که چگونه عصاره دارچین را مصرف می کنید، کاپ کیک دارچینی قندی حساب نمی شود! مکمل بهترین راه برای دریافت عصاره دارچین خالص است.

 غذاهای غنی از کروم بخورید

کروم برای عملکرد سلولی سالم ضروری است و به عملکرد انسولین نیز کمک می کند .مکانیسم دقیقی به طور کامل برای آن شناخته نشده است ، اما سطح کروم ناکافی می تواند با متابولیسم سالم گلوکز مواجه شود. شما می توانید دوز روزانه کروم را از بروکلی ، جو دو سر ، جو و گوجه فرنگی دریافت کنید .

سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، کلم، و چغندر برگ دار

سبزیجات برگ دار دارای فیبر زیاد و مواد مغذی مانند منیزیم و ویتامین A می باشند ؛ این مواد مغذی می توانند به کاهش میزان قند خون کمک کنند.سبزیجات برگ دار برای افزودن به رژیم غذایی شما عبارتند از:

اسفناج
کاهو
کلم برگ
شلغم سبز
کلم بروکلی
چغندر سوئیسی

 تخم مرغ

تخم مرغ یکی از غذاهایی است که نام بدی را به دلیل داشتن مقدار بالاتری از کلسترول به دست آورده است ، اما خوردن تخم مرغ به افراد مبتلا به پیش دیابت کمک می کند.هم چنین اعتقاد بر این است که کلسترول در رژیم غذایی مهم نیست. حداقل برای افرادی که دیابت نوع 2 ندارند.

سیب زمینی های شیرین

در مقایسه با سیب زمینی های سفید، سیب زمینی شیرین در شاخص گلیسمی پایین تری است و حاوی مقدار زیادی ویتامین A برای حفظ سلامت چشم است.

پیروی از رژیم کم گلوکز خون می تواند قند خون را نیز کنترل کند، فقط از اندازه و چاشنی روی غذا آگاه باشید، بنابراین روزانه کالری یا کربوهیدرات را بیش از حد مصرف نکنید.

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی