زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

درمان ریزش مو

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۳۹ ق.ظ

درمان ریزش مو

ریزش مو,درمان ریزش مو

درا ین پست ابتدا ماسک هایی  برای جلوگیری از ریزش مو معرفی کردیم سپس تاکیید کردیم که درمان ریزش مو برای مردان و زنان غیر ممکن نیست و در نهایت روش های مفید و موثر گیاهی را برای رفع ریزش مو که در خانه در سبک زندگی شما کاربردی باشد را معرفی کردیم.

این ماسک‌ها جادو نمی‌کنند اما درمان ریزش مو غیرممکن نیست
- آب سیر و پیاز برای تحریک رشد مو: نصف یک پیاز قرمز متوسط را خرد کرده و با چهار حبه سیر مخلوط کنید، سپس آنها را با دو لیوان آب + دو قاشق غذاخوری دارچین به‌مدت 15 دقیقه بجوشانید. بعد از 15 دقیقه آنها را از روی حرارت‌ بردارید و به‏مدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست‌وشو دهید.

- ماسک شیر و جو ضد ریزش مو: یک قاشق غذاخوری آرد جو + یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.

- ماسک تخم‌مرغ و چای سبز (دم‌کرده) برای افزایش جریان خون پوست سر: یک عدد تخم‌مرغ کامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم‌کرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط کرده و به موها بمالید. پس از 20 دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

- ماسک تخم‌مرغ و آب سیب‌ زمینی: آب سه عدد سیب‌زمینی را بگیرید، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و روی موها بمالید؛ بعد از 15 دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.

- ماسک تخم‌ مرغ و ماست: یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. پس از 30 دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

روش های گیاهی رفع ریزش مو

 سرکه سیب

علاوه بر آسیب ناشی از خشکی، ریزش مو ممکن است به دلیل فولیکول‌های مسدود شده باشد. زمانی که فولیکول‌ها مسدود شوند و چربی به آن‌ها نرسد، باکتری‌ها تجمع می‌کنند و روغن‌های سالم کم می‌شوند و منجر به ریزش مو و حتی طاسی می‌شود. برای رفع فولیکول‌های مسدود، پوست سرتان را با ترکیبی از آب و سرکه سیب بشورید. این درمان خانگی در باز کردن منافذ و رشد مجدد مو معجزه می‌کند. این‌یکی از مزایای شگفت‌انگیز سرکه سیب است.

ماساژ پوست سر با روغنهای گیاهی مناسب
اولین قدم در درمان ریزش مو ماساژ پوست سر با روغن موی مناسب است. ماساژ مو و پوست سر موجب افزایش جریان خون به ریشه و فولیکول های مو می شود در نتیجه ریشه ی مو را قوی تر میکند. ماساژ پوست سر یک تا دوبار در هفته با روغن های طبیعی و گیاهی مثل روغن نارگیل، بادام، زیتون و رزماری سیاه دانه(  خواص روغن نارگیل , خواص روغن سیاه دانه )در کاهش ریزش مو مؤثر است. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه چند قطره از روغن رزماری را به روغن موی خود اضافه کنید.

اثر دانه های شنبلیله در درمان ریزش مو
شنبلیه بخصوص دانه ی آن از گیاهان مؤثر در درمان ریزش مو است. دانه های شنبلیله حاوی هورمون هایی است که باعث افزایش رشد مو و کمک به بازسازی فولیکول های مو میشوند. آنها همچنین حاوی پروتئین و اسیدنیکوتینیک هستند که رشد مو را تحریک میکنند. یک لیوان دانه شنبلیله را در شب خیس کنید و صبح دانه ها را خرد کرده تا به یک خمیر تبدیل شوند. سپس آنها را روی موها و پوست قرار داده و با کلاه بپوشانید. بعد از حدود 40 دقیقه موهایتان را آبکشی کنید. این کار را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید.

آب پیاز
آب پیاز بدلیل داشتن گوگرد فراوان از ریزش مو جلوگیری میکند. خواص ضدباکتریایی آب پیاز باعث کشتن میکروبها، انگل و درمان عفونتهای پوستی که یکی از علل ریزش مو است، خواهد شد. برای استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو کافیست تا آب یک پیاز را مستقیما روی پوست بمالید و پس از 30 دقیقه آن را شست و شو دهید. روش دیگر مخلوط کردن سه قاشق غذاخوری آب پیاز و دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق روغن زیتون است. این سه ماده را با هم مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه روی پوست سر قرار دهید و سپس آن را بشویید. هر یک از این روشها را حداکثر سه بار در هفته تکرار کنید.

دانه کتان
تخم کتان دانه روغنی کتان منبع غنی اسیدهای چرب امگا3 هستند که مانع ریزش مو و منجر به رشد بیشتر مو خواهد شد. برای کنترل ریزش مو یک قاشق غذاخوری دانه کتان را در یک لیوان آب خیسانده و هر صبح مصرف کنید. همچنین اضافه کردن دانه کتان به سالاد، سوپ و شیرینیجات مؤثر است. استفاده از روغن تخم کتان بعنوان روغن ماساژ مو و پوست سر مانع از ریزش مو خواهد شد.

رژیم غذایی سالم و متعادل
برای داشتن یک زندگی سالم و متوقف کردن ریزش موها لازم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید. تغذیه نقش مهمی در سلامت پوست سر و موها دارد. تردیدی وجود ندارد که بدن سالم موهایی سالم را به همراه خواهد داشت. بنابراین، می‌توانید با اضافه کردن سبزیجات و میوه‌ها به رژیم غذایی روزانه خود، ریزش موهایتان را کاهش دهید. میوه‌ها و سبزیجات ویتامین‌ها و موادمعدنی بسیار زیادی را برای شما فراهم می‌کنند که در بهبود وضعیت سلامت و توقف ریزش موها بسیار موثر خواهند بود.

پرهیز از سیگار و نورخورشید
کاملا واضح و مشخص است که سیگار و نور خورشید برای سلامت و بویژه موهای شما مضر هستند. آنها موجب ریزش مو شده و مانع از رشد مو می‌شوند. طبق مطالعه‌ای که درمورد شیوه‌های طبیعی متوقف کردن ریزش مو انجام شد، محققان نشان می‌دهند که مصرف سیگار و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید دلایل اصلی ریزش و ازدست دادن موها هستند.

پیشنهاد:چه میوه هایی قند خون را پایین می اورد

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی