زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص گل کلم

شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۳ ب.ظ

گل کلم,خواص گل کلم,خواص گل کلم برای پوست,خواص گل کلم در بارداری,مضرات گل کلم,خواص گل کلم سفید,خواص ترشی گل کلم,خواص گل کلم آب پز,خواص گل کلم برای پوست,خواص گل کلم برای کودکان,خواص گل کلم برای لاغری,خواص گل کلم چیست,نحوه مصرف گل کلم,طبع گل کلم,خواص برگ کلم,گیاه گل کلم

خواص گل کلم

گل کلم,خواص گل کلم,خواص گل کلم برای پوست,خواص گل کلم در بارداری,مضرات گل کلم,خواص گل کلم سفید,خواص ترشی گل کلم,خواص گل کلم آب پز,خواص گل کلم برای پوست,خواص گل کلم برای کودکان,خواص گل کلم برای لاغری,خواص گل کلم چیست,نحوه مصرف گل کلم,طبع گل کلم,خواص برگ کلم,گیاه گل کلم

گل کلم به انگلیسی به معنی Cauliflower |  همه چیز درباره گل کلم و فواید گل کلم

خواص گل کلم

طبع گل کلم از دیدگاه طب سنتی گرم و خشک است. گل کلم دارای خاصیت ضد سرطان، ضد التهاب و ضد چربی بوده، برخی از مهمترین خواص گل کلم عبارتند از:

کمک به تخفیف بیماری های روماتیسمی

مصرف گل کلم به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین ث فراوان، از التهابات استخوانی مانند آرتروز جلوگیری می‌نمایند، همچنین وجود اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین K در این سبزی، به پیشگیری از ایجاد التهاب مزمن که منجر به برخی بیماری‌ها مانند آرتریت و روماتیسم میشود، پیشگیری میکند.

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

گل کلم دارای خواص آنتی اکسیدان و ماده ای به نام آلیسین است که برای پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و سکته مفید میباشد.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر

یکی از خواص گل کلم که به تازگی کشف شده است، خاصیت این سبزی در افزایش و تقویت ذهن و حافظه است. عصاره این سبزی حاوی موادی است که تأثیر آن‌ها مشابه داروهای درمان آلزایمر است.

حفظ سلامت دستگاه گوارش

ترکیبی در گل کلم وجود دارد به نام گلوکورافین که می‌تواند از شکم و روده‌ها در برابر ابتلا به برخی بیماری‌های دستگاه گوارش، از جمله سرطان و زخم معده پیشگیری کند. همچنین از دیگر خواص گل کلم کمک به درمان و پیشگیری از یبوست است. گل کلم به دلیل دارا بودن فیبر فراوان به کاهش وزن نیز کمک میکند.

دفع سموم از کبد

یکی از خواص گل کلم خاصیت سم زدایی از بدن است. به طور کلی میتوان گفت مواد موجود در این گیاه توانایی کبد را در خنثی سازی مواد سمی افزایش می‌دهد.

مفید برای دوران بارداری

گل کلم سرشار از انواع ویتامین های گروه ب و فولات است. این مواد برای رشد جنین و پیشگیری از نقایص دوران جنینی لازم و ضروری هستند، از این رو متخصصان تغذیه مصرف انواع کلم به ویژه گل کلم را به زنان باردار توصیه میکنند. همچنین کلسیم موجود در آن در شکل‌گیری استخوان‌های جنین و استحکام آنها در بزرگسالی نقش زیادی دارد.

پیشنهاد: خواص گوشت مرغ  • خواص پیاز • خواص اسفناج

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی