زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص کدو سبز

شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ب.ظ

کدو سبز,خواص کدو سبز,خواص کدو سبز برای لاغری,خواص کدو سبز با ماست,خواص کدو سبز خام,خواص کدو سبز پخته,خواص کدو سبز برای پوست صورت,خواص کدو سبز و بادمجان,مضرات کدو سبز,ماسک کدو سبز,خواص کدو سبز خام با ماست,خواص کدو سبز برای نوزاد,طبع کدو سبز,خواص کدو سبز در بارداری,کدو سبز خام یا پخته

خواص کدو سبز

کدو سبز,خواص کدو سبز,خواص کدو سبز برای لاغری,خواص کدو سبز با ماست,خواص کدو سبز خام,خواص کدو سبز پخته,خواص کدو سبز برای پوست صورت,خواص کدو سبز و بادمجان,مضرات کدو سبز,ماسک کدو سبز,خواص کدو سبز خام با ماست,خواص کدو سبز برای نوزاد,طبع کدو سبز,خواص کدو سبز در بارداری,کدو سبز خام یا پخته

کدو سبز به انگلیسی به معنی Zucchini | همه چیز درباره کدو سبز و فواید کدو سبز

خواص کدو سبز برای پوست
از رده سبزیجات بسیار مغذی و پرخاصیت است.کدو سبز حاوی ریبوفلاوین است که کمبود آن بر  کلاژن سازی تأثیر می گذارد. مصرف کدو سبز برای پوست بسیار مناسب است زیرا  کدو سبز، محتوای آب زیادی است و به همین دلیل، برای افزایش و بهبود سلامت پوست، بسیار فوق العاده است.

ویتامین C  موجود در کدو سبز، بخش مهمی از سنتز کلاژن را تشکیل می دهد که برای حفظ سلامت مفاصل، غضروف ها، پوست و رگ های خونی بسیار مهم است.

این ویتامین همچنین بدن را از آسیب سلولی محافظت می کند. علاوه بر کلاژن، ویتامین C  در تولید الاستین پوست کمک می کند که هر دو برای پوستی نرم و لطیف، ضروری هستند.

به غیر از ویتامین C، چندین ماده غذایی دیگر که به تشکیل کلاژن کمک می کنند، پتاسیم، زاکسنتین و فولات هستند که تمام این مواد مغذی در کدو سبز یافت می شود. به طور کلی، مصرف ویتامین C می تواند روند پیری را کند کرده و کلاژن باعث جوانسازی پوست شده و مانع از بروز چین و چروک می شود.

علاوه بر این، کدو سبز باعث آبرسانی به پوست شده و پوست را هیدراته می کند. بنابراین، با مصرف کدو سبز، می توانید پوستی لطیف وجوان داشته باشید.

خواص کدو سبز با ماست
کدو سبز از جمله سبزیجاتی است که به صورت پخته و یا خام استفاده می شود و به هر صورتی که مصرف شود، دارای خواص زیادی است. کدو سبز، علاوه بر بهبود بیماری دیابت، باعث سلامت پوست، بهبود بیماری های قلبی و کاهش پرفشاری خون می شود.

همچنین، مصرف کدو سبز با برخی مواد غذایی مانند ماست، سبب کاهش وزن برای افرادی است که دچاراضافه وزن شده اند. البته برای مصرف کدو سبز و ماست، بهتر است در زمان مناسب استفاده شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

سعی کنید کدو سبز را به تنهایی مصرف نکنید و آن را در کنار مواد غذایی دیگر قرار دهید تا از خواص بالای آن برخوردار شده و علاوه بر بهبود و سلامت کلی بدن،  به تناسب اندام برسید.

کدو سبز و ماست علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی، باعث تنظیم قند خون هم می شود. بنابراین، از مصرف این سبزی پر خاصیت غافل نشوید و سعی کنید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ارزش غذایی کدو سبز
کالری : 17
کربوهیدرات : 3.1 گرم
قند : 2.5 گرم
چربی : 0.3 گرم
پروتئین : 1.2 گرم
فیبر : 1 گرم

مضرات کدو سبز

مصرف کدو سبز به کسانی که طبع سرد دارند و یا اینکه در مناطق سردسیر زندگی می کنند بدون در نظر گرفتن برخی نکات توصیه نمی شود. کسانی که طبع سرد دارند باید حتما کدو سبز را به همراه مواد گرم مانند سیر ، فلفل و … مصرف کنند.

اگر کدو سبز را با مواد گرم مصرف کنید هیچ مشکلی در بدن شما ایجاد نمی کند اما اگر این نکات را رعایت نکنید مصرف کدو سبز به خاطر طبع سردش می تواند باعث مشکلاتی مثل سنگین شدن و درد معده و یا حتی نفخ شود.

با اینکه کدو سبز فواید فراوانی دارد اما مصرفش برای همه افراد مناسب نیست. مثلا اگر کسانی که دارای مشکلاتی مثل نفخ روده و یا درد در ناحیه معده هستند کدو سبز مصرف کنند ، باعث می شود که دچار بی حسی معده و روده شوند.

پیشنهاد: خواص گل کلم • خواص خربزه • خواص انار

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی