زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص دارچین

پنجشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۳۶ ب.ظ

خواص دارچین

خواص دارچین و عسل,خواص دارچین برای مو,خواص دارچین برای پوست,خواص دارچین برای مردان,خواص دارچین در چای,خواص دارچین برای لاغری,خواص دارچین و زنجبیل,خواص دارچین و عسل,خواص دارچین دکتر سلام,خواص دارچین برای فشار خون

دارچین به انگلیسی به معنی Cinnamon |  همه چیز درباره دارچین  و فواید دارچین

خواص دارچین برای پوست و مو
1. درمان آکنه و جوش صورت
دارچین باعث خون رسانی به پوست می شود و برای درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

ماسک دارچین برای صورت

سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین ترکیب کنید و خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

2. درمان پوست خشک
دارچین به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و با آبرسانی و رطوبت رسانی پوست خشک را درمان می کند.

ماسک دارچین برای پوست خشک

نمک دریایی، روغن بادام، روغن زیتون، عسل و دارچین را ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید تا خشکی پوست رفع شود.

3. درمان اگزما و پسوریازیس
دارچین دارای ضد قارچ و ضد باکتریایی است که می تواند برای درمان بیماری های پوستی اگزما وپسوریازیس مفید باشد.

عسل و دارچین برای اگزما

مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل و دارچین را ترکیب کنید و یک یک لایه نازک از خمیر را بر روی مناطق آسیب دیده پوست بمالید، این روش را برای یک هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

4. ضد چروک
دارچین جریان خون را بهبود می بخشد و اکسیژن بیشتری به سطح پوست می رساند و این برای کاهش چروک پوست صورت مفید می باشد.

ماسک ضد چروک دارچین

چند قطره روغن دارچین را بر روی پوست بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرن بشویید.

5. درمان ترک کف پا
دارچین غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند ترک کف پا را درمان کند.

ماسک برای ترک کف پا

آب لیموترش تازه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک چهارم فنجان شیر، نصف فنجان آب و دو قاشق غذاخوری پودر دارچین ترکیب کنید و بر روی پا بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

6. تقویت و رشد مو
دارچین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده که می تواند موها را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری کند.

ماسک دارچین برای مو

یک قاشق چایخوری دارچین را با یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک تخم مرغ ترکیب کنیدف ماسک را بر روی موها بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

7. درمان شوره سر
دارچین می تواند پوست سر را تغذیه کند به درمان شوره سر کمک کند.

ماسک مو عسل و دارچین

یک قاشق چای خوری دارچین، یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم فنجان روغن زیتون گرم را مخلوط کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

8. روشن کننده رنگ مو
دارچین می تواند رنگ مو را روشن کند.

مخلوط های مساوی روغن دارچین و پودر دارچین را مخلوط کنید، کل موها را با مخلوط بپوشانید، بگذارید یک شب بر روی موها بماند و روز بعد با آب بشویید.

رنگ مو دارچینی : مقداری پودر دارچین را با اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید و 40 دقیقه بر روی موها بگذارید سپس با آب گرم خوب بشویید.

فواید دارویی و درمانی دارچین برای سلامتی
9. لاغری و کاهش وزن
تحقیقات نشان داده که دارچین باعث کاهش اشتها شده و می تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند. مهم این است که مصرف دارچین به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود اما در کنار یک برنامه ی غذایی سالم می تواند کیل به پرخوری را کاهش داده و باعث لاغری شود.

10. بارداری و زنان
دارچین حاوی مواد مغذی به نام سینامالدئید است که با افزایش سطح پروژسترون و کاهش میزان تستوسترون در زنان به افزایش باروری کمک می کنند
دارچین می تواند از افزایش قند خون در دوران بارداری جلوگیری کرده و احتمال دیابت بارداری را کاهش دهد
دارچین در دوران بارداری فشار خون بالا را کاهش می دهد و احتمال پره اکلامپسی را کاهش می دهد
فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف دارچین ممکن است باعث زایمان زودرس شود.

11. مردان
دارچین یک از گیاهان دارویی مفید برای درمان اختلالات نعوذ و کاهش میل جنسی در مردان می باشد و می تواند ناباروری در مردان را هم درمان کند.

12. دیابت و قند خون
دارچین یک گیاه دارویی موثر برای درمان دیابت می باشد که باعث کاهش سطح قند خون می شود و همچنین می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند با افزودن عصاره دارچین اثرات قابل توجهی بر شاخص های قند خون داشته باشند. دارچین مقدار گلوکز را که پس از غذا وارد جریان خون می شود کاهش می دهد.

دارچین در سلول ها مانند هورمون انسولین عمل می کند، این به میزان قابل توجهی جذب گلوکز توسط سلول ها را بهبود می بخشد، اگرچه این عمل بسیار کندتر از خود انسولین می باشد. دوز موثر دارچین برای درمان دیابت معمولا 1-6 گرم در روز است.

13. فشار خون بالا

مطالعات متعدد نشان داده که مصرف روزانه دارچین می تواند فشار خون بالا را کاهش داده و از بیماری های قلبی پیشگیری کند.

14. معده و دستگاه گوارش
دارچین هضم غذا را بهبود می بخشد و علاوه بر این دارچین برای درمان زخم معده و گاز روده مفید می باشد.

15. کبد و کبد چرب
تحقیقات نشان داده که مصرف دارچین می تواند به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک کند و برای درمان کبد چرب مفید باشد.

16. قلب و ضربان قلب

مطالعات نشان داده اند که دارچین با کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده که دارچین از یجاد لخته های خون در بدن جلوگیری می کند و احتمال حملات قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

فواید دارچین در کاربرد های آرایشی و بهداشتی
دارچین با داشتن خاصیت تازه‌کنند گی دهان و خوشبو کردن آن، در بسیاری از آدامس‌ها نیز به عنوان طعم‌ دهنده به کار می‌رود. ساخت دهانشویه طبیعی و خانگی: ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری پودر میخک مخلوط کرده و مسواک تر را به آن آغشته کنید. سپس آنرا به دندان‌ها و داخل دهان بکشید و این عمل را روزی یک مرتبه تکرار کنید. سفید کننده و جرم گیر دندان : یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با ۲ قاشق مرباخوری کف دریا (نام گیاه دارویی است) مخلوط کرده و خوب هم بزنید، روزی ۲ مرتبه ابتدا مسواک را تر کرده و به پودر حاصل آغشته کنید سپس آن را به دندان‌ها بکشید.

خواص دارچین در درمان برفک دهان
نتایج تحقیق انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده است عصاره آبی دارچین روی قارچ کاندیدا آلبیکنس اثر درمانی دارد. این پایان نامه به وسیله فاطمه جسمانی و راهنمایی دکتر حمیدرضا مقیمی و دکتر حسین وحیدی از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازیدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. قارچ کاندیدا آلبیکنس بیماری برفک دهان را تولید می‌کند که در این تحقیقات، روش نهایی در عصاره گیری روشی مرکب از خیساندن و هضم کردن با استفاده از نسبت ۴ به ۱ آب و گلیسیرین به صورت حلال انتخاب شد. نگهداری این عصاره به مدت ۲۴ ساعت و بیشتر در دمای آزمایشگاه و یخچال تولید رسوب می‌کند، اما این رسوب از اثر ضدقارچی عصاره نمی‌کاهد. این دهان‌شویه اثری کاملاً مشابه عصاره دارد و از بو و طعم ملایم دارچین برخوردار است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهند عصاره آبی دارچین اثر ضدقارچی دارد.

مصرف دارچین و پیشگیری از آلزایمر
دارچین فعالیت مغز را افزایش می‌دهد، از این‌ رو برای تقویت این عضو می‌توان از آن استفاده کرد. با داشتن این خاصیت، خوردن دارچین به منظور از بین بردن فشارهای عصبی و پیشگیری در مورد از دست دادن حافظه کارساز است. پزشکان به تازگی دریافته‌اند که نوعی ترکیب موجود در چوب دارچین موسوم به «CEppt» می‌تواند کلید اصلی پیشگیری از آلزایمر باشد. دکتر مایکل اووادیا با انتشار مقاله جدیدی در مجله «پلوس وان» خاطرنشان کرد: ترکیب CEppt از چوب دارچین گرفته شده و تأثیر آن روی موش‌های آزمایشگاهی و مگس‌های میوه مورد آزمایش قرار گرفت. پس از ۴ ماه متخصصان متوجه شدند که سرعت رشد بیماری آلزایمر در این جانوران به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. همچنین سطح فعالیت و طول عمر این حیوانات با گروه کنترل که سالم بودند مقایسه شد. به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان تاکید کردند این یافته بسیار جالب توجه است چون این ترکیب نه تنها نقش بازدارنده در برابر بیماری آلزایمر دارد بلکه یک ماده طبیعی و بدون عوارض جانبی است که تقریباً تمام افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و هزاران سال است که انسان‌ها در موارد پزشکی متعدد از آن استفاده می‌کنند.

انواع مختلف دارچین
تا به امروز بیش از 250 گونه دارچین شناسایی شده است ولی دو نوع آن بیشتر استفاده می شود :  دارچین سیلان و دارچین کاسیا

دارچینی که ما استفاده می کنیم و در سوپرمارکت ها و عطاری ها موجود است از نوع دارچین کاسیا می باشد .  دارچین سیلان بسیار گران است و بیشتر در امریکا و کشورهای اروپایی مصرف می شود . هر دو نوع این دارچین ها طعمی شبیه به هم دارند که به دلیل سینامالدئید موجود در آنها است . نوع سیلان دارای خواص دارویی بیشتری نسبت به نوع کاسیا بوده و عوارض و مضرات کمتری دارد .

تفاوت دارچین کاسیا و سیلان
دارچین کاسیا و سیلان از دو نوع درخت متفاوت ولی مرتبط ، به دست می آید . دارچین سیلان از درختی که بیشتر در سریلانکا و تایلند وجود دارد به دست می آید و بسیار کم یاب است و قیمت بالایی دارد . دارچین کاسیا که به نام دارچین چینی هم شناخته می شود ، از درختی که در کشور چین رشد میکند ، به دست می آید و ارزان تر و فراوان تر است . دارچین سیلان به مراتب دارای خواص دارویی و درمانی بیشترب نسبت به دارچین کاسیا است .

عوارض جانبی مصرف دارچین
دارچین در صورتی که به صورت کوتاه مدت و در خوراکی ها و انواع غذاها مصرف شود معمولا بی خطر است و عوارض جانبی چندانی در پی ندارد . مصرف زیاد و بیش از حد دارچین به دلیل وجود کومائین ، می تواند منجر به آسیب های کبدی شود . همچنین کسانی که دچار بیماری دیابت هستند و از دارو برای کنترل بیماری خود استفاده می کنند ( مانند متفورمین ) باید در مورد مصرف دارچین با پزشک خود مشورت کنند . کسانی که دارای مشکلات و بیماری های کبدی هستند در مورد مصرف دارچین باید احتیاط کنند و طبق دستور پزشک رفتار کنند .

مصرف دارچین در دوران بارداری و شیردهی
در صورتی در دوران بارداری و شیردهی هستید و مخصوصا اگر دیابت دارید ، برای جلوگیری از عوارض احتمالی ، قبل از مصرف دارچین با پزشک خود مشورت کنید . همچنین ممکن است مصرف دارچین در زمانی که به زمان زایمان نزدیک هستید ، برای شما مجاز نباشد .

پیشنهاد:خواص انار • خواص سیر •  خواص انبه

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی