زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

۳۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد چیست

پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۷ ق.ظ

تعبیر خواب پدر مرده دوباره بمیرد,تعبیر خواب پدر مرده که دوباره بمیرد,تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد چیست,تعبیر خواب شخص مرده دوباره بمیرد چیست,تعبیر خواب فرد مرده دوباره بمیرد چیست,تعبیر خواب مادر مرده دوباره بمیرد,تعبیر خواب مادر مرده که دوباره بمیرد,تعبیرخواب دیدن مرده دوباره بمیرد,تعبیر خواب مردن دوباره مرده ابن سیرین,تعبیر خواب مردن مجدد,تعبیر خواب میت دوباره بمیرد,تعبیر خواب مردن مرده ابن سیرین,مرگ مرده,تعبیر خواب مرده دوباره زنده شدن,تعبیر خواب مردن دوباره پدر,مرده دوباره بمیرد در خواب,تعبیر خواب خبر مردن مرده

تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد چیست

تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد

 تعبیر خواب » tabire khab » تعبیر خواب اگر مرده دوباره بمیرد

شاید برای ما پیش بیاد که خواب ببینیم مرده دوباره می میمیرید و این سوال در ذهن ما نقش ببندد که تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد چیست؟

پیش از این تعبیر خواب هدیه گرفتن از مرده / تعبیر خواب مرده/ تعبیر خواب غذا دادن به مرده تعبیر خواب نان دادن به مرده بررسی شد حالا برویم سراغ تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد.

تعبیر خواب اگر مرده دوباره بمیرد از دید ابن خلیل: اگر در خواب دیدید که مرده دوباره بمیرد (مردن مرده) و یا اینکه شخص متوفی ناراحت ( درحال گریه کردن – گریه می کند ) و گریان بود دلیل بر آن است که روح مرده از موضوع یا چیزی در رنج و ناراحتی به سر می‌برد.

تعبیر خواب اگر مرده دوباره بمیرد از دید ابراهیم کرمانی: اگر ببیند که بمرد و او را بر تابوت نهادند و خلق از پی او می رفتند، بزرگی یابد. اگر دید او مرده را بر پشت گرفته بود و می برد، دلیل مال حرام است. اگر ببیند زنده بمرد و دیگر بار زنده شد به غایت نیکو است. اگر مرده را ببیند که دوباره بمرد، دلیل که فرزندش بمیرد. اگر ببیند فرزندش بمیرد، دلیل که توانگر شود و بعضی گویند از شر دشمن ایمن شود.

 

تعبیر خواب اگر مرده ای دوباره بمیرد از دید ادوارد : دوباره مردن شخص فوت شده نشان از رزق روزی حال و احوال خوب و خوشاست نوید خبر خوب و اوضاع خوب است پس جای نگرانی ندارد اگر چنین خوابی را ببینیم

 

در خواب دیدن مرده دوباره بمیرد مبنی بر نیکی و شادی یاد می شود خبر نیکو است جای نگرانی نیست بر عکس خبر خوب و نیک شاید در انتظار باشد

 

تعبیر خواب مرده دوباره بمیرد ، دوباره مرد، امر و موردی پیش می آید که آن مرده از یاد عموم و بازماندگان خود رفته و گویا به فراموشی سپرده شده است. همچنین بازماندگان آن مرده، ممکن است دست به کاری بزنند که گناه محسوب شود و این دوباره مردن آن مرده، به معنای ناراحتی و عذاب فکری آن مرحوم است. ابراهیم کرمانی معتقد است که اگر مرده ای در خواب دوباره بمرد، ممکن است که بیماری خطرناکی فرزند آن مرده را دربربگیرد که خطر مرگ او را تهدید کند. در این صورت باید با صدقات دفع بلا نمود.

مرتبط: تعبیر خواب قرآن خواندن ❃ تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن ❃ تعبیر خواب بستنی خوردن ❃ تعبیر خواب بچه دار شدن دختر مجرد ❃  تعبیر خواب بچه دار شدن ❃  تعبیر خواب بچه دار شدن پسر ❃  تعبیر خواب لباس مجلسی ❃تعبیر خواب هواپیما سوار شدن❃ تعبیر خواب مردن | تعبیر خواب بوسیدن مرده

  • mytools mytools

عکس پروفایل رئال مادرید

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۸ ب.ظ

عکس پروفایل رئال مادرید

عکس پروفایل رئال مادرید

عکس پروفایل تیم رئال مادرید

عکس پروفایل برای رئال مادرید

عکس پروفایل برای رئال مادرید

تصاویر پروفایل رئال مادرید

عکس پروفایل خاص رئال مادرید

عکسهای پروفایل رئال مادرید

عکسهای پروفایل رئال مادرید

عکس پروفایل رئال مادریدی

عکس پروفایل رئال مادریدی

تصویر پروفایل رئال مادرید

تصویر پروفایل رئال مادرید

عکس تیمی رئال مادرید برای پروفایل

عکس های خفن تیمی رئال مادرید برای پروفایل

عکس های رئال مادرید برای پروفایل

عکس های رئال مادرید برای پروفایل

دانلود عکس پروفایل رئال مادرید

دانلود عکس پروفایل رئال مادرید | عکس پروفایل خاص قهرمانی رئال مادرید

عکس پروفایل قهرمانی رئال مادرید

عکس های خفن پروفایل قهرمانی رئال مادرید

مرتبط:: عکس پروفایل عاشقانه ❃ عکس پروفایل پسرانه شیک و خاص ❃ عکس پروفایل خدایا شکرت ❃ عکس نوشته خوشگل برای پروفایل ❃ عکس پروفایل دخترونه فانتزی ❃ عکس پروفایل خدایا شکرت  ❃ عکس دخترونه شیک برای پروفایل ❃ عکس نوشته عاشقانه

    عکس ارم رئال مادرید برای پروفایل

    عکس ارم رئال مادرید برای پروفایل

    مرتبط:: نتایج زنده :❃: بازیکنان رئال مادرید :❃: بازی بعدی رئال مادرید :❃: کریستیانو رونالدو :❃: سرخیو راموس :❃:  کاسمیرو :❃: خامس رودریگز  :❃: زین الدین زیدان :❃: بازیکنان رئال مادرید :❃: ترکیب بازی رئال مادرید امشب :❃: ترکیب احتمالی رئال مادرید


    • mytools mytools

    بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

    سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۳ ب.ظ

    بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

    راهنمای سفر:معرفی بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز

    بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

    بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

    از زیبایی‌های مناظر شمال ایران که بگذریم کویرهای کشور هم مقاصدی ایده‌آل برای سفر پاییزی در ایران به شمار می‌آیند. همانطور که می‌دانید بسیاری از نقاط  کشور را مناطق کویر تشکیل داده‌اند و این کویر‌ها نیز زیبایی‌های خاص خود را دارند. گذشته از دو کویر مشهور ایران یعنی کویر مصر در خور و بیابانک اصفهان و مرنجاب در شمال شهرستان آران، در اینجا قصد داریم به معرفی کویر ابوزید آباد و کویر نوردی در آن بپردازیم. کویر ابوزید آباد به لحاظ جغرافیایی در شمال شرقی کاشان واقع شده است.

    فصل پاییز بهترین فصل برای سفر به مناطق کویری می‌باشد. به دلیل این‌که از شدت گرمای هوای تابستان کاسته شده و شب‌های کویر هنوز سرمای چندان زیادی ندارند. در کویر ابوزید آباد یا بوز آباد قلعه‌های تاریخی وجود دارند که به لحاظ معماری از ارزش بسزایی برخوردار هستند. شهر زیرزمینی اویی، که قدیمی‌ترین شهر زیرزمینی دنیا به شمار می‌آید، کاروانسرای صفوی و آب انبار از دیگر جاذبه‌های این کویر است.

    آدرس و مسیر دسترسی به کویر ابوزید آباد: برای دسترسی به این مکان شما باید در جاده قم – کاشان به شهر کاشان رفته و از طریق بلوار قطب راوندی و سپس بلوار ملاصدرا از دوراهی پیش رو به سمت چپ بروید و مسیر را ادامه دهید تا به کویر ابوزید آباد برسید.

    بهترین شهر های ایران برای مسافرت در پاییز

    بهترین شهر های ایران برای مسافرت در پاییز

    روستای لاویج در شهر چمستان نور واقع شده است. به دلیل قرارگیری این روستا، در احاطه کوه‌های البرز طبیعت بسیار بکر و چشم‌نوازی ایجاد شده که سفر به آن تجربه‌ای خارق‌العاده را رقم خواهد زد. پیشنهاد می‌کنم که اگر قصد دارید برای سفر پاییزی در ایران برنامه‌ریزی کنید حتما این مکان را نیز در لیست خود قرار دهید.

    زیبایی این روستا در فصل پاییز بسیار دل‌انگیز و مسحور کننده می‌باشد. آب‌گرم این روستا که دارای گوگرد و املاح معدنی بسیار است برای درمان دردهای بسیاری از جمله درد مفاصل، بیماری‌های پوستی و بهبود وضعیت روحی نیز مفید می‌باشد. البته هر کدام از آب‌گرم‌های این روستا دارای خواص مختص خود هستند اما مشهورترین آب‌گرم‌های روستای لاویج بیبنو و شفل می‌باشد.

    آدرس و مسیر دسترسی به لاویج در چمستان نور: این روستا از شهرستان نور تنها به اندازه 35 کیلومتر فاصله دارد و دقیقا در 18 کیلومتری جنوب روستای چمستان واقع شده است.

    بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز

    بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز

    گذشته از سمنان که یکی از شهر‌های تاریخی ایران است و آثار تاریخی از جمله حمام پهنه و ریگ جن را داراست. جنگل ابر، مقصد بسیاری از علاقمندان برای سفر پاییزی در ایران می‌باشد. نامگذاری جنگل ابر به این نام به دلیل وضعیت خاص قرارگیری ابر‌هاست که در بعضی از ماه‌های سال فاصله ابرها با درختان بسیار کم می‌شود که گویی جنگل روی ابرها قرار گرفته است. جنگل ابر در فصل پاییز ترکیبی از رنگ‌های سبز و زرد و قرمز را یکجا به نمایش علاقمندان به طبیعت می‌گذارد.

    ابر یکی از جنگل‌های هیرکانی به شمار می‌رود. این گونه از جنگل‌ها یکی از منحصربفردترین جنگل‌های دنیا حسوب می‌شوند. جنگل ابر تنوع پوشش گیاهی بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به توسکا، افرا، بلوط، آویشن، نارون و درختان حفاظت شده سرخ‌دار اشاره کرد. دوچرخه‌سواری، جنگل‌نوردی، کوهنوردی، عکاسی وگردشگری در روستا از تفریحاتی می‌باشند که در جنگل ابر در اختیار دوستداران طبیعت قرار گرفته است.

    آدرس و مسیر دسترسی به جنگل ابر شاهرود: شما باید ابتدا به سمت شهر شاهرود حرکت کنید و سپس به بسطام رفته و پس از آن به سمت روستای ابر حرکت کنید جنگل ابر دقیقا در فاصله ۵۰ کیلومتری از جاده سمنان-شاهرود واقع شده است.

     

    مرتبط:مکان های تفریحی تهران در شبسفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

     

    • mytools mytools

    دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا

    سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۰ ب.ظ

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    درود بر شما کاربران عزیز در امروز با شما هستیم با معرفی گیاه دیفن باخیا پس با ما همراه باشید تا درمورد این گیاه,خطرات سمی بودن باخیا و نحوه تکثیر آن بیشتر بدانید.

    نام گیاه: دیفن باخیا

    نام فارسی: سم برگ

    نام انگلیسی: Dumb Cane

    نام علمی: Diffenbachia amoena

    خانواده: Araceae شیپوری

    منشا: آمریکای مرکزی و جنوبی

    نام این گیاه از نام فردی به نام جوزف دیفن باخ سر باغبان گیاهشناسی وین برداشت شده است. دیفن باخیا از گیاهان زینتی همیشه سبز و چند ساله است. دیفن باخیا مقاوم بوده و به دلیل نگهداری ساده، به عنوان گیاه آپارتمانی در خانه دیده می شود. ارتفاع گیاه دیفن باخیا به حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می رسد.

    دیفن باخیا دارای برگ های بزرگ، بیضی شکل، نوک تیز، سبز رنگ با نقوش زیبای سفید، کرم و زرد در قسمت میانی برگ است که از دو سمت برگ دیده می شود. طول برگ تا ۵۰ و عرض آن تا ۲۵ سانتیمتر هم می رسد. ساقه های این گیاه بدون انشعاب بوده و برگ های انتهایی در حال رشد هستند. برگ های پایینی ریزتر هستند. گل دیفن باخیا با بالا رفتن ظاهر می شود و مانند گل گیاه اسپاتی فیلوم بوده که ارزش زینتی ندارد.

    آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟

    نام فارسی آن یعنی سم برگ به سمی بودن برگ های دیفن باخیا اشاره دارد. شیره گیاهی سمی دیفن باخیا باعث می شود اعضای بدن تحریک شود و برای کودکان و حیوانات خانگی مضر است. پس اگر فرزند کوچک یا حیوانی در خانه دارید، گلدان دیفن باخیا را از دسترس او خارج کنید و خودتان هم در زمان تیمار، آبیاری و تکثیر با احتیاط رفتار کنید.

    نیازهای مورد نیاز برای رشد بهتر دیفن باخیا

     نور مورد نیاز برای دیفن باخیا متوسط و غیر مستقیم باشد. در نور کم گیاه بلند شده و حالت علفی پیدا می کند. در واریته های برگ تیره، مقاومت به سایه بیشتر است.

     درجه حرارت مناسب برای دیفن باخیا ۱۲-۱۸ درجه سانتیگراد است. در دمای بالاتر اسپری برگی انجام دهید.

     خاک مرطوب قلیایی تا کمی اسیدی، مخلوطی از سه قسمت خاک جنگلی و یک قسمت خاک معمولی یا خاک باغچه یا یک قسمت خاک رس، یک قسمت کود حیوانی و دو قسمت برگ برای ایم گیاه آپارتمانی ایده آل است.

     برای تغذیه گیاه دیفن باخیا، کود را به صورت مایع و به اندازه ۳۰ گرم در لیتر دو هفته یکبار از فروردین تا آبان استفاده کنید.

     آبیاری دیفن باخیا را با آب بدون املاح، در تابستان دوبار در هفته و در زمستان هفته ای یکبار انجام دهید. دیفن باخیا نسبت به کمبود آب و خشکی مقاومت نسبتا خوبی نشان می دهد ولی آبیاری بیش از اندازه گیاه را از بین می برد. بین دو آبیاری سطح خاک باید خشک شود.

    نکاتی برای نگهداری از دیفن باخیا

    تعویض گلدان در فصل بهار هر سال و قبل از آغاز رویش انجام شود.

    برای تمیز کردن برگ می توانید اسفنج مرطوب را دو تا ۳ هفته یکبار روی برگها بکشید. از هیچ ماده شوینده ای استفاده نکنید که موجب بسته شدن روزنه های برگی می شود. به دلیل سمی بودن گیاه از دستکش استفاده کنید.

    برای حفظ رطوبت هوا غبارپاشی و اسپری برگی را خصوصا در دمای بالا فراموش نکنید. در تابستان هر روز اسپری برگی پیشنهاد می شود.

    عوارض و درمان دیفن باخیا

    برگ زرد و تارعنکبوت زیر برگ: آسیب کنه قرمز/ تیمار: سم پاشی با سم کنه کش دو هفته یکبار

    برگ خشک شده و به زمین افتاده: هوای گرم و خشک/ تیمار: آبیاری و اسپری برگی و انتقال گیاه به مکان خنکتر (لکه سوخته روی برگ به دلیل غبارپاشی در آفتاب مستقیم)

    برگ رنگ پریده و روشن: نور یا سرما زیاد است یا نیاز به کوددهی دارد.

    برگ های پایینی زرد با لکه های قهوه ای: آبیاری بیش از اندازه

    لکه های سفید پنبه ای روی برگ: حشره آفت/ تیمار: سمپاشی با سم حشره کش نفوذی هر دو هفته یکبار

    ارتباط با سایرین

    تاکسونمی : گیاه دیفن باخیا برحسب خویشاوندی با سایر گیاهان رده بندی می‌شود و جایگاه این گیاه از نظر رده بندی در سطح گونه مشخص می شود.
    مورفولوژی : تنوع ریختی گیاه دیفن باخیا مطالعه می‌شود. به عبارتی مطالعه تنوع ریختی این گیاه باعث می‌شود تا بدانیم که با شرایط متفاوت در زیستگاهای مختلف سازگاری این گیاه چگونه صورت می‌گیرد.
    آناتومی: ساختمان داخلی گیاه دیفن باخیامطالعه می شود.
    مورفوژنز: از ابتدای تشکیل سلول تخم گیاه دیفن اخیاتا بوجود آمدن شکل این گیاه مطالعه می شود.
    فیزیولوژی: نحوه کار و فعالیت گیاه یاس از سطح اندامکهای درون سلول تا بافتها – اندامها و خود گیاه دیفن باخیامطالعه می شود.
    میتولوژی: به مطالعه درباره رشد – تولید مثل و رفتار سلول گیاه دیفن باخیامی پردازد.
    اکولوژی: به مطالعه چگونگی سازش گیاه دیفن باخیابا محیط و ارتباط آنها با یکدیگر می پردازد.
    ژنتیک: چگونگی انتقال صفات وراثتی و عوامل انتقال دهنده و ساختار شیمیایی این عوامل را در گیاه دیفن باخیابررسی می کند.

    تکثیر

    جدا کردن «پاجوش» های ریشه دار و کاشتن آنها، یا قلمه زدن ساقه ی برگ دار و بدون برگ؛ بدین ترتیب که ساقه های برگدار را پس از جدا کردن از گیاه، چند ساعت تا یک روز در هوای آزاد بگذارید تا محل های برش خشک شود و در یک ظرف آب قرار دهید تا ریشه دهد و سپس کاشته شود، یا قلمه ها را در ماسه بکارید و از قلمه های بدون برگ و دارای حداقل یک جوانه به اندازه 5 سانتیمتر ببرید و بعداز دو روز قرار دادن در هوای آزاد، به صورت افقی، طوری که جوانه به سمت سطح خاک باشد بکارید تا پس از ریشه دار شدن آنها را در گلدان های جداگانه کشت کنید.

    این گیاه بوسیله قلمه علفی ساقه و یا قلمه چوبی، یا خواباندن هوائی زیاد می شود. اگر برگهای پائین ساقه از بین رفته اند، می توان ضمن اینکه از چنین گیاهی قلمه گرفت آنرا نیز اصلاح و به فرم طبیعی بازگردانید.

    تکثیر به روش خواباندن هوائی 

    این روش یکی از ساده ترین راه ریشه دار کردن گیاهان می باشد و بیشتر برای گیاهان زینتی که برگهای پائینی خود را از دست داده اند بکار می رود .

    بدین منظور قسمتی از ساقه را برحسب نوع گیاه به یکی از سه شکل زیر با چاقوی تیزی شکاف میدهند .

    تقسیم هوائی دیفن باخیا همانند فیکوس مراحل مختلف بالا را بایستی رعایت نمود .

    1 – حلقه ای پیرامون پوست گیاه بطول در حدود 5 سانتیمتر برمیدارند .

    2 – شکافی بصورت V عمودی بر ساقه گیاه حد اکثر باندازه یک سوم قطر شاخه ایجاد می نمایند .

    3 – برش مورب از طرف پائین ساقه به بالا و شکافی مورب حداکثر یک دوم قطر شاخه ایجاد میکنند و برای جلوگیری از بسته شدن شکاف یک تکه چوب کوچک بین دو لبه آن قرار می دهند.

    هدف از شکاف دادن ساقه قطع آوندهای آبکش حاوی شیره پرورده می باشد .

    زیرا شیره خام توسط آوندهای چوبی به بالای گیاه میرسد . در اثر عمل فتوسنتز ( کربن گیری ) بصورت شیره پرورده درآوندهای آبکش بطرف پائین آمده و در نقطه بریده شده مجتمع گشته و سبب ریشه دار شدن گیاه می گردد .

    پیرامون قسمت بریده شده را توسط یک کیسه پلاستیکی حاوی خزه و یا پیت مرطوب میپوشانند و پس از تشکیل ریشه ها ساقه گیاه را از زیر ریشه قطع می کنند .

    فصل خواباندن هوائی زمان فعالیت گیاهان یعنی بهار تا اواسط تابستان می باشد .

    تکثیر به روش قلمه زدن

    پس از اینکه بطریق خواباندن هوائی قلمه ریشه داری بدست آوردیم میتوان از باقیمانده گیاه با وجودیکه بدون برگ می باشد نیز قلمه گرفت .

    اگر طول گیاه زیاد باشد 15 سانتیمتر از پایه مادری را نگاهداشته و بقیه آنرا به قلمه های کوچکی تقسیم کرده ، بقسمی که هرکدام از قلمه ها حد اقل دارای یک جوانه باشد .

    مراحل مختلف قلمه زدن دیفن باخیا

    این قلمه ها را بطور جداگانه و یا تعدادی از آنها را بطور افقی در روی گلدانی که دارای پیت (تورب) میباشد قرار داده و برای نگاهداری رطوبت گلدان را در کیسه نایلونی بگذارند .

    پس از چندی قلمه ها ریشه دار خواهند شد و پس از ظاهر شدن برگها ، آنها را از کیسه نایلون خارج کنند . باقیمانده پایه مادری نیز بتدریج جوانه زده و گلدان دیگری را بوجود می آورد .(پیش بین،1383وکارگر1380)

    آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا

    ابتدا گلدان را با خاک استریل شده که به خوبی زهکشی شده باشد پر می کنیم،خاک را مرطوب می کنیم به اندازه ای که آب اضافه از سوراخ انتهایی گلدان خارج شود .از ترکیب پرلیت ،شن و ماسه و زغال سنگ نارس به قسمت های مساوی می توان استفاده کرد .

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    با استفاده از چاقوی تمیز و تیز ،بخش هایی از ساقه که کاملا سالم و عاری از بیماری هستند را از بالای بند برش می دهیم .برش دقیقا از بالای جوانه و یا گره انجام شود .طول قلمه 6 تا 8 سانتمیتر باشد و مطمئن شوید که هر بخش حداقل دارای دو گره باشد .

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    اجازه دهید قلمه یک روز قبل از کاشت خشک شود.برای ریشه زایی بهتر ازهورمون ریشه زایی استفاده می کنیم .انتهای قلمه را از قسمتی که برش داده ایم آغشته به هورمون می کنیم ،همچنین می توان قلمه را به صورت افقی در هورمون فرو کرد به نحوی که جوانه رو به بالا باشد.

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    خاک قلمه را مرطوب نگه دارید ولی اجازه ندهید خیس شود .گلدان حاوی قلمه را در مکانی روشن و به دور از نور مستقیم خورشید و دمای 23 تا 24 قرار می دهیم .برای اینکه رطوبت 90 تا 100 درصد برای قلمه فراهم شود ،روی قلمه را با پلاستیک می پوشانیم .

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    پس از ظاهر شدن برگها، قلمه ها را از پلاستیک خارج کنید. باقیمانده پایه مادری را نیز نگه داشته تا بتدریج جوانه زده و گلدان دیگری را به وجود می آورد.

    دیفن باخیا,دیفن باخیا سمی,دیفن باخیا نگهداری,دیفن باخیا تکثیر,دیفن باخیا سم,دیفن باخیا ویکی پدیا,دیفن باخیا سمی است,دیفن باخیا+گل,دیفن باخیا چیست,دیفن باخیا ابلق,دیفن باخیا رنگی,روش تکثیر دیفن باخیا,زرد شدن برگ دیفن باخیا,دیفن باخیا قرمز,دیفن باخیا طلایی,گل دادن دیفن باخیا,آیا گیاه دیفن باخیا سمی است؟,قیمت دیفن باخیا,تقویتی گل دیفن باخیا,خطرات گیاه دیفن باخیا,آموزش تصویری تکثیر دیفن باخیا,علت زرد شدن برگ دیفن باخیا,انواع دیفن باخیا,علت کوچک شدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,علت رشد نکردن گل دیفن باخیا,آفات دیفن باخیا,درمان مسمومیت با دیفن باخیا,عکس دیفن باخیا,خرید گل دیفن باخیا,بذر دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,نگهداری گل دیفن باخیا,گل دادن دیفن باخیا,گل دیفن باخیا چه ضرری دارد,قلمه دیفن باخیا در آب,بهترین فصل تکثیر دیفن باخیا,فیلم تکثیر گل دیفن باخیا,فیلم نگهداری دیفن باخیا,پاجوش دیفن باخیا,فصل قلمه زدن دیفن باخیا,علت شل شدن برگ دیفن باخیا,علت باز نشدن برگ دیفن باخیا,تکثیر دیفن باخیا

    پس از گذشت چند هفته رشد ریشه را بررسی کنید .در صورتیکه ریشه حداقل 4 تا 5 سانتیمتر رشد کرده باشد می توان به گلدان جدید و خاکی با کیفیت بالا و زهکشی خوب منتقل کرد .

    نکته

    قرار دادن چند قرص ضد بارداری در خاک گلدان یا حل کردن آن در آب و آبیاری گیاه باعث افزایش رویش پا جوش ها می شود که تکثیر آنها خیلی راحت تر است.

    همیشه گیاهان خود را با کودهای مایع موجود در بازار آبیاری کنید. هر 15 روز یک بار کود مایع را به نسبت مشخصی که از طرف تولید کننده معین می شود در آب حل نمایید و گیاه را با آن آبیاری کنید.

    احتیاط

    این گیاه مانند برگ انجیری بسیار سمی است و باید از دسترس نوزادان و کودکان نوپا که احتمال می دهید برگ های آن را به دهان بگذارند، دور نگهداشته شود. در صورت بلعیده شدن، به دهان و زبان آسیب می رساند و شخص قادر به تکلم نیست. (کارگر، 1380 و مرعشی و نوریان اشرف، 1378

     

    مرتبط:سانسوریا❃  کاج مطبق ❃ گلهای آپارتمانی سایه دوست ❃ گیاهان آپارتمانی سایه دوست ❃ درختچه های آپارتمانی سایه دوست ❃ انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست ❃ اسامی گیاهان آپارتمانی سایه دوست ❃ 

    • mytools mytools

    طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله

    سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۸ ب.ظ

    طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله

    طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله

    طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله

    با شما هستیم از پخش آشپزی با طرز تهیه غذای کودک یک ساله تا انتها همراه ما باشید.

     

    طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله

    طرز تهیه سوپ سبزیجات

    مواد لازم

    ران مرغ: یک عدد

    برنج: دو قاشق سوپخوری

    هویج: یک عدد

    نخود سبز: دو قاشق سوپخوری

    سیب زمینی: یک عدد کوچک

    گوجه فرنگی: یک عدد کوچک

    جعفری خرد شده: یک قاشق سوپخوری

    نمک: مقداری

    طرز پخت سوپ سبزیجات

    رای تهیه سوپ سبزیجات برای کودک یک ساله باید ابتدا مرغ، برنج، هویج خرد شده، نخود سبز و گوجه‌فرنگی خرد شده را در قابلمه ریخته و صبر میکنیم تا با حرارت کم بپزد.

    وقتی نیم پز شد سیب زمینی خرد شده و جعفری را هم به آن ها اضافه می‌کنیم.

    صبر کنید تا سوپ تان کامل بپزد.

     

    طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله

    طرز تهیه غذا برای کودک یک ساله توپک سیب زمینی 

    مواد لازم برای تهیه توپک سیب زمینی 

    سیب زمینی آب‌پز: یک عدد

    تخم مرغ آب‌پز: یک عدد

    نعناع خشک: به مقدار دلخواه

    نمک: مقداری

    کره: به مقدار لازم

     

    طرز پخت توپک سیب زمینی

    برای تهیه این غذا ابتدا سیب زمینی و تخم مرغ آب‌پز را رنده می‌کنیم.

    سپس کره و نمک و نعناع خشک را به آن اضافه می‌کنیم.

    آنها را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری مانند شود.

    در این مرحله آنها را به صورت توپک‌های کوچک (کمی بزرگ‌تر از فندق) گرد می‌کنیم.

    در نهایت می‌توانیم آن‌ها را در انواع پودرها مانند پودر گردو، پودر پسته، پودر نارگیل، پودر کنجد و … بغلتانیم و به کودک بدهیم.

     

    نکاتی درباره طرز تهیه غذای مقوی برای کودک یک ساله
    ○ قبل از غذا دادن به کودک دست‌ خود و او را بشویید.

    ○ آب و مایعات را با فنجان یا لیوان تمیز به کودک بدهید.

    ○ در غذا دادن به کودک صبور باشید و آرام آرام به کودک غذا بدهید.

    ○ به آنها قبل از غذا و بین وعده‌ها تنقلات بی‌ارزش ندهید.

    ○ در صورتیکه کودک تمایل به خوردن غذای خاصی ندارد هرگز او را مجبور به غذا خوردن نکنید.

    ○ به کودک اجازه دهید غذا خوردن را خودش تجربه کند. حتی اگر مقداری غذا هنگام خوردن ریخته شود.

    ○ مقدار غذای کودک برای هر وعده را با افزایش سن کودک بیشتر کنید.

     

    مرتبط:طرز تهیه مربای توت فرنگی  ♦  طرز تهیه پنکیک شکلاتی ♦  طرز تهیه سوپ شیر  ♦  طرز تهیه شله زرد  ♦  طرز تهیه کوکو سیب زمینی  ♦  طرز تهیه ژله بستنی ♦  طرز تهیه میگو سوخاری  ♦  طرز تهیه زرشک پلو با مرغ  ♦  طرز تهیه میرزا قاسمی  ♦  طرز تهیه ته چین مرغ  ♦  طرز تهیه کرم کارامل ♦  جغور بغور ♦ ژله خرده شیشه ♦  طرز تهیه ژله رولی ♦ شیر برنج ♦ طرز تهیه آش رشته ♦ سالاد ماکارونی ♦ سوسیس بندری ♦  سالاد سزار ♦ سوپ چربی سوز ♦ طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده ♦ یتیمچه

    • mytools mytools

    طریقه نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

    سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۱ ب.ظ

    طریقه نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

    طریقه نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

    طریقه نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

    امام صادق

    عصر جمعه سورهء احزاب را با مداد نوشته در کاغذ وسپس آن را در یک تکه از لباسهای که دختر استفاده میکرده بگذارید  و آن را درون کوزه یا ظرف در بسته ای گذاشته  ودر گوشه ای از خانه ای که دختر در آن هست ، قرار دهید  پس از مدت کوتاهی به شوهر می رود.

    طریقه نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

    طریقه نوشتن سوره احزاب برای بخت گشایی

    سوره احزاب + ترجمه فارسی

    بسم الله الرحمن الرحیم

    به نام خدای بخشاینده مهربان

    1
    یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا

    ای پیامبر، از خدا بترس و از کافران و، منافقان اطاعت مکن زیرا خداداناو حکیم است

    2
    وَاتَّبِعْ مَا یُوحَى إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا

    از هر چه از پروردگارت به تو وحی می شود اطاعت کن زیرا خدا بدآنچه می کنید آگاه است

    3
    وَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَکَفَى بِاللَّهِ وَکِیلًا

    و بر خدا توکل کن ، زیرا خدا کارسازی را بسنده است

    4
    مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَیْنِ فِی جَوْفِهِ وَمَا جَعَلَ أَزْوَاجَکُمُ اللَّائِی تُظَاهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهَاتِکُمْ وَمَا جَعَلَ أَدْعِیَاءکُمْ أَبْنَاءکُمْ ذَلِکُمْ قَوْلُکُم بِأَفْوَاهِکُمْ وَاللَّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَهُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ

    خدا در درون هیچ مردی دو قلب ننهاده است و زنانتان را که مادر خود می، خوانید مادرتان قرار نداد و فرزند خواندگانتان را فرزندانتان نساخت اینها چیزهایی است که به زبان می گویید و سخن حق از آن خداست و اوست که راه را می نماید

    5
    ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِندَ اللَّهِ فَإِن لَّمْ تَعْلَمُوا آبَاءهُمْ فَإِخْوَانُکُمْ فِی الدِّینِ وَمَوَالِیکُمْ وَلَیْسَ عَلَیْکُمْ جُنَاحٌ فِیمَا أَخْطَأْتُم بِهِ وَلَکِن مَّا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُکُمْ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

    پسر خواندگان را به نام پدرشان بخوانید که در نزد خدا منصفانه تر است، اگر پدرشان را نمی شناسید، برادران دینی و موالی شما باشند اگر پیش از این خطایی کرده اید باکی نیست ، مگر آنکه به قصد دل کنید و خدا آمرزنده و مهربان است

    6
    النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ وَأُوْلُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِی کِتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُهَاجِرِینَ إِلَّا أَن تَفْعَلُوا إِلَى أَوْلِیَائِکُم مَّعْرُوفًا کَانَ ذَلِکَ فِی الْکِتَابِ مَسْطُورًا

    پیامبر به مؤمنان از خودشان سزاتر است و زنانش مادران مؤمنان هستند و در کتاب خدا خویشاوندانی نسبی از مؤمنان و مهاجران به یکدیگر سزاوارترند، مگر آنکه بخواهید به یکی از دوستان خود نیکی کنید و این حکم در کتاب خدا مکتوب است

    7
    وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثَاقَهُمْ وَمِنکَ وَمِن نُّوحٍ وَإِبْرَاهِیمَ وَمُوسَى وَعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّیثَاقًا غَلِیظًا

    و آن هنگام که از پیامبران پیمان گرفتیم و از تو و از نوح و ابراهیم و، موسی و عیسی بن مریم و از همه آنها پیمانی سخت گرفتیم ،

    8
    لِیَسْأَلَ الصَّادِقِینَ عَن صِدْقِهِمْ وَأَعَدَّ لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا أَلِیمًا

    تا راستگویان را از صدقشان بپرسد، و برای کافران عذابی دردآور مهیا کرده است

    9
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَاءتْکُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنَا عَلَیْهِمْ رِیحًا وَجُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا وَکَانَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرًا

    ای کسانی که ایمان آورده اید، از نعمتی که خدا به شما داده است یاد، کنید، بدان هنگام که لشکرها بر سر شما تاخت آوردند و ما باد را و لشکرهایی را که نمی دیدید بر سرشان فرستادیم و خدا بدانچه می کردید بینا بود

    10
    إِذْ جَاؤُوکُم مِّن فَوْقِکُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنکُمْ وَإِذْ زَاغَتْ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا

    آنگاه که از سمت بالا و از سمت پایین بر شما تاختند، چشمها خیره شد ودلها به گلوگاه رسیده بود و به خدا گمانهای گوناگون می بردید

    11
    هُنَالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَزُلْزِلُوا زِلْزَالًا شَدِیدًا

    در آنجا مؤمنان در معرض امتحان در آمدند و سخت متزلزل شدند

    12
    وَإِذْ یَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ مَّا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ إِلَّا غُرُورًا

    زیرا منافقان و آنهایی که در دلهایشان بیماری است ، می گفتند: خدا و پیامبرش جز فریب به ما وعده ای نداده اند

    13
    وَإِذْ قَالَت طَّائِفَةٌ مِّنْهُمْ یَا أَهْلَ یَثْرِبَ لَا مُقَامَ لَکُمْ فَارْجِعُوا وَیَسْتَأْذِنُ فَرِیقٌ مِّنْهُمُ النَّبِیَّ یَقُولُونَ إِنَّ بُیُوتَنَا عَوْرَةٌ وَمَا هِیَ بِعَوْرَةٍ إِن یُرِیدُونَ إِلَّا فِرَارًا

    و گروهی از آنها گفتند: ای مردم یثرب ، اینجا جای ماندنتان نیست، بازگردید و گروهی از آنها از پیامبر رخصت طلبیدند می گفتند: خانه های ما را حفاظی نیست خانه هایشان بی حفاخ نبود، می خواستند بگریزند

    14
    وَلَوْ دُخِلَتْ عَلَیْهِم مِّنْ أَقْطَارِهَا ثُمَّ سُئِلُوا الْفِتْنَةَ لَآتَوْهَا وَمَا تَلَبَّثُوا بِهَا إِلَّا یَسِیرًا

    و اگر از اطراف ، خانه هایشان را محاصره کنند و از آنها بخواهند که مرتد شوند، مرتد خواهند شد و جز اندکی درنگ روا نخواهند داشت

    15
    وَلَقَدْ کَانُوا عَاهَدُوا اللَّهَ مِن قَبْلُ لَا یُوَلُّونَ الْأَدْبَارَ وَکَانَ عَهْدُ اللَّهِ مَسْؤُولًا

    اینان پیش از این با خدا پیمان بسته بودند که در جنگ به دشمن پشت نکنند خدا از پیمان خود بازخواست خواهد کرد

    16
    قُل لَّن یَنفَعَکُمُ الْفِرَارُ إِن فَرَرْتُم مِّنَ الْمَوْتِ أَوِ الْقَتْلِ وَإِذًا لَّا تُمَتَّعُونَ إِلَّا قَلِیلًا

    بگو: اگر از مرگ یا کشته شدن بگریزید، هرگز گریختن سودتان ندهد و، آنگاه از زندگی جز اندکی بهره مند نخواهید شد

    17
    قُلْ مَن ذَا الَّذِی یَعْصِمُکُم مِّنَ اللَّهِ إِنْ أَرَادَ بِکُمْ سُوءًا أَوْ أَرَادَ بِکُمْ رَحْمَةً وَلَا یَجِدُونَ لَهُم مِّن دُونِ اللَّهِ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا

    بگو: اگر خدا برایتان قصد بدی داشته باشد یا بخواهد به شما رحمتی ارزانی دارد، کیست که شما را از اراده او نگه دارد ایشان جز خدا برای خوددوست و مددکاری نخواهند یافت

    18
    قَدْ یَعْلَمُ اللَّهُ الْمُعَوِّقِینَ مِنکُمْ وَالْقَائِلِینَ لِإِخْوَانِهِمْ هَلُمَّ إِلَیْنَا وَلَا یَأْتُونَ الْبَأْسَ إِلَّا قَلِیلًا

    خدا می داند چه کسانی از شما مردم را از جنگ باز می دارند و نیز می شناسد کسانی را که به برادران خود می گویند: به نزد ما بیایید و جز اندکی به جنگ نمی آیند

    19
    أَشِحَّةً عَلَیْکُمْ فَإِذَا جَاء الْخَوْفُ رَأَیْتَهُمْ یَنظُرُونَ إِلَیْکَ تَدُورُ أَعْیُنُهُمْ کَالَّذِی یُغْشَى عَلَیْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوکُم بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَیْرِ أُوْلَئِکَ لَمْ یُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرًا

    هر خیری را از شما دریغ می دارند، و چون وحشت فراز آید بینی که به تو، می نگرند و چشمانشان در حدقه می گردد مثل کسی که از مرگ بیهوش شده باشد و چون وحشت از میان برود، از حرص غنایم با زبان تیز خود برنجانندتان اینان ایمان نیاورده اند و خدا اعمالشان را تباه کرده است و این کار بر خدا آسان بوده است

    20
    یَحْسَبُونَ الْأَحْزَابَ لَمْ یَذْهَبُوا وَإِن یَأْتِ الْأَحْزَابُ یَوَدُّوا لَوْ أَنَّهُم بَادُونَ فِی الْأَعْرَابِ یَسْأَلُونَ عَنْ أَنبَائِکُمْ وَلَوْ کَانُوا فِیکُم مَّا قَاتَلُوا إِلَّا قَلِیلًا

    می پندارند که سپاه احزاب نرفته است و اگر آن لشکرها باز می آمدند،،آرزو می کردند که کاش در میان اعراب بادیه نشین می بودند و همواره ازاخبار شما می پرسیدند اگر هم در میان شما می بودند، جز اندکی قتال نمی کردند

    21
    لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا

    برای شما اگر به خدا و روز قیامت امید می دارید و خدا را فراوان یاد می کنید، شخص رسول الله مقتدای پسندیده ای است

    22
    وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا

    و چون مؤمنان آن گروهها را دیدند، گفتند: این همان چیزی است که خدا وپیامبرش به ما وعهد داده اند و خدا و پیامبرش راست گفته اند و جز به ایمان و تسلیمشان نیفزود

    23
    مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

    از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خوددگرگون نکرده اند

    24
    لِیَجْزِیَ اللَّهُ الصَّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ إِن شَاء أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُورًا رَّحِیمًا

    تا خدا راستگویان را به سبب راستی گفتارشان پاداش دهد و منافقان را اگر خواهد عذاب کند یا توبه آنها را بپذیرد، که خدا آمرزنده و مهربان است

    25
    وَرَدَّ اللَّهُ الَّذِینَ کَفَرُوا بِغَیْظِهِمْ لَمْ یَنَالُوا خَیْرًا وَکَفَى اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ الْقِتَالَ وَکَانَ اللَّهُ قَوِیًّا عَزِیزًا

    خدا کافران کینه توز را باز پس زد اینان به هیچ غنیمتی دست نیافتند و، در کارزار مؤمنان را خدا بسنده است زیرا خدا پرتوان و پیروزمند است

    26
    وَأَنزَلَ الَّذِینَ ظَاهَرُوهُم مِّنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِن صَیَاصِیهِمْ وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِیقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِیقًا

    از اهل کتاب آن گروه را که به یاریشان برخاسته بودند از قلعه هایشان فرود آورد و در دلهایشان بیم افکند گروهی را کشتید و گروهی را به اسارت گرفتید

    27
    وَأَوْرَثَکُمْ أَرْضَهُمْ وَدِیَارَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ وَأَرْضًا لَّمْ تَطَؤُوهَا وَکَانَ اللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرًا

    خدا زمین و خانه ها و اموالشان و زمینهایی را که بر آنها پای ننهاده ایدبه شما واگذاشت و خدا بر هر کاری تواناست

    28
    یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ إِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا وَزِینَتَهَا فَتَعَالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَأُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلًا

    ای پیامبر، به زنانت بگو: اگر خواهان زندگی دنیا و زینتهای آن، هستیدبیایید تا شما را بهره مند سازم و به وجهی نیکو رهایتان کنم ،

    29
    وَإِن کُنتُنَّ تُرِدْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ أَعَدَّ لِلْمُحْسِنَاتِ مِنکُنَّ أَجْرًا عَظِیمًا

    و اگر خواهان خدا و پیامبر او و سرای آخرت هستید، خدا به نیکوکارانتان پاداشی بزرگ خواهد داد

    30
    یَا نِسَاء النَّبِیِّ مَن یَأْتِ مِنکُنَّ بِفَاحِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَاعَفْ لَهَا الْعَذَابُ ضِعْفَیْنِ وَکَانَ ذَلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرًا

    ای زنان پیامبر، هر کس از شما مرتکب کار زشت در خور عقوبت شود، خدا عذاب او را دو برابر می کند و این بر خدا آسان است

    31
    وَمَن یَقْنُتْ مِنکُنَّ لِلَّهِ وَرَسُولِهِ وَتَعْمَلْ صَالِحًا نُّؤْتِهَا أَجْرَهَا مَرَّتَیْنِ وَأَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا کَرِیمًا

    و هر کس از شما که به فرمانبرداری خدا و پیامبرش مداومت ورزد و، کاری شایسته کند، دوبار به او پاداش دهیم و برای او رزقی کرامند آماده کرده ایم

    32
    یَا نِسَاء النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا

    ای زنان پیامبر، شما همانند دیگر زنان نیستید، اگر از خدا بترسید پس به نرمی سخن مگویید تا آن مردی که در قلب او مرضی هست به طمع افتد و سخن پسندیده بگویید

    33
    وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّکَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا

    و در خانه های خود بمانید و چنان که در زمان پیشین جاهلیت می کردند،،زینتهای خود را آشکار مکنید و نماز بگزارید و زکات بدهید و از خدا وپیامبرش اطاعت کنید ای اهل بیت ، خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد

    34
    وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَى فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَةِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا

    آنچه را در خانه هایتان از آیات خدا و حکمت تلاوت می شود، یاد کنید ،که خدا باریک بین و آگاه است

    35
    إِنَّ الْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِینَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِینَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِینَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِینَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِینَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِینَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِینَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاکِرِینَ اللَّهَ کَثِیرًا وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِیمًا

    خدا برای مردان مسلمان و زنان مسلمان و مردان مؤمن و زنان مؤمن و، مردان اهل طاعت و زنان اهل طاعت و مردان راستگوی و زنان راستگوی و مردان شکیبا و زنان شکیبا و مردان خدای ترس و زنان خدای ترس و مردان صدقه دهنده وزنان صدقه دهنده و مردان روزه دار و زنان روزه دار و مردانی که شرمگاه خود را حفظ می کنند و زنانی که شرمگاه خود حفظ می کنند و مردانی که خدا رافراوان یاد می کنند و زنانی که خدا را فراوان یاد می کنند، آمرزش و مزدی بزرگ آماده کرده است

    36
    وَمَا کَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یَکُونَ لَهُمُ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا

    هیچ مرد مؤمن و زن مؤمنی را نرسد که چون خدا و پیامبرش در کاری حکمی، کردند آنها را در آن کارشان اختیاری باشد هر که از خدا و پیامبرش نافرمانی کند سخت در گمراهی افتاده است

    37
    وَإِذْ تَقُولُ لِلَّذِی أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَأَنْعَمْتَ عَلَیْهِ أَمْسِکْ عَلَیْکَ زَوْجَکَ وَاتَّقِ اللَّهَ وَتُخْفِی فِی نَفْسِکَ مَا اللَّهُ مُبْدِیهِ وَتَخْشَى النَّاسَ وَاللَّهُ أَحَقُّ أَن تَخْشَاهُ فَلَمَّا قَضَى زَیْدٌ مِّنْهَا وَطَرًا زَوَّجْنَاکَهَا لِکَیْ لَا یَکُونَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ حَرَجٌ فِی أَزْوَاجِ أَدْعِیَائِهِمْ إِذَا قَضَوْا مِنْهُنَّ وَطَرًا وَکَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا

    و تو، به آن مرد که خدا نعمتش داده بود و تو نیز نعمتش داده بودی ،، گفتی : زنت را برای خود نگه دار و از خدای بترس در حالی که در دل خودآنچه را خدا آشکار ساخت مخفی داشته بودی و از مردم می ترسیدی ، حال آنکه خدا از هر کس دیگر سزاوارتر بود که از او بترسی پس چون زید از او حاجت خویش بگزارد، به همسری تواش در آوردیم تا مؤمنان را در زناشویی بازنان فرزند خواندگان خود، اگر حاجت خویش از او بگزارده باشند، منعی نباشد و حکم خداوند شدنی است

    38
    مَّا کَانَ عَلَى النَّبِیِّ مِنْ حَرَجٍ فِیمَا فَرَضَ اللَّهُ لَهُ سُنَّةَ اللَّهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَکَانَ أَمْرُ اللَّهِ قَدَرًا مَّقْدُورًا

    بر پیامبر در انجام دادن آنچه خدا بر او حلال کرده است حرجی نیست ، همچنان که خدا برای پیامبران پیشین نیز چنین سنتی نهاده بود و فرمان خدا فرمانی است بی هیچ زیاده و نقصان

    39
    الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا

    کسانی که پیامهای خدا را می رسانند و از او می ترسند و از هیچ کس جز، اونمی ترسند، خدا برای حساب کردن اعمالشان کافی است

    40
    مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا

    محمد پدر هیچ یک از مردان شما نیست او رسول خدا و خاتم پیامبران است و خدا به هر چیزی داناست

    41
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا

    ای کسانی که ایمان آورده اید، خدا را فراوان یاد کنید

    42
    وَسَبِّحُوهُ بُکْرَةً وَأَصِیلًا

    و هر بامداد و شبانگاه تسبیحش گویید

    43
    هُوَ الَّذِی یُصَلِّی عَلَیْکُمْ وَمَلَائِکَتُهُ لِیُخْرِجَکُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیمًا

    اوست که خود و فرشتگانش بر شما درود می فرستند تا شما را از تاریکی به روشنی برند، زیرا خداوند با مؤمنان مهربان است

    44
    تَحِیَّتُهُمْ یَوْمَ یَلْقَوْنَهُ سَلَامٌ وَأَعَدَّ لَهُمْ أَجْرًا کَرِیمًا

    روزی که با او دیدار کنند درودشان این است : سلام و خدا برایشان، پاداشی کرامند آماده کرده است

    45
    یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ شَاهِدًا وَمُبَشِّرًا وَنَذِیرًا

    ای پیامبر، ما تو را فرستادیم تا شاهد و مژده دهنده و بیم دهنده باشی

    46
    وَدَاعِیًا إِلَى اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجًا مُّنِیرًا

    و مردم را به فرمان خدا به سوی او بخوانی ، و چراغی تابناک باشی

    47
    وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ بِأَنَّ لَهُم مِّنَ اللَّهِ فَضْلًا کَبِیرًا

    و مؤمنان را بشارت ده که از سوی خدا برایشان فضیلتی بزرگ آمده است

    48
    وَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَالْمُنَافِقِینَ وَدَعْ أَذَاهُمْ وَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ وَکَفَى بِاللَّهِ وَکِیلًا

    از کافران و منافقان اطاعت مکن و آزارشان را واگذار و بر خدا توکل کن ،که خدا کارسازی را بسنده است

    49
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نَکَحْتُمُ الْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسُّوهُنَّ فَمَا لَکُمْ عَلَیْهِنَّ مِنْ عِدَّةٍ تَعْتَدُّونَهَا فَمَتِّعُوهُنَّ وَسَرِّحُوهُنَّ سَرَاحًا جَمِیلًا

    ای کسانی که ایمان آورده اید، چون زنان مؤمن را نکاح کردید و پیش از، آنکه با آنها نزدیکی کنید طلاقشان گفتید، شما را بر آنها عده ای نیست که به سر آرند پس آنان را برخوردار کنید و به نیکوترین وجه رهایشان کنید

    50
    یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَحْلَلْنَا لَکَ أَزْوَاجَکَ اللَّاتِی آتَیْتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَکَتْ یَمِینُکَ مِمَّا أَفَاء اللَّهُ عَلَیْکَ وَبَنَاتِ عَمِّکَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِکَ وَبَنَاتِ خَالِکَ وَبَنَاتِ خَالَاتِکَ اللَّاتِی هَاجَرْنَ مَعَکَ وَامْرَأَةً مُّؤْمِنَةً إِن وَهَبَتْ نَفْسَهَا لِلنَّبِیِّ إِنْ أَرَادَ النَّبِیُّ أَن یَسْتَنکِحَهَا خَالِصَةً لَّکَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ قَدْ عَلِمْنَا مَا فَرَضْنَا عَلَیْهِمْ فِی أَزْوَاجِهِمْ وَمَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ لِکَیْلَا یَکُونَ عَلَیْکَ حَرَجٌ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

    ای پیامبر، ما زنانی را که مهرشان را داده ای و آنان را که به عنوان، غنایم جنگی که خدا به تو ارزانی داشته است مالک شده ای و دختر عموها و دختر عمه ها و دختر داییها و دختر خاله های تو را که با تو مهاجرت کرده اند بر تو حلال کردیم ، و نیز زن مؤمنی را که خود را به پیامبر بخشیده باشد، هر گاه پیامبر بخواهد او را به زنی گیرد این حکم ویژه توست نه دیگرمؤمنان ما می دانیم در باره زنانشان و کنیزانشان چه حکمی کرده ایم ، تابرای تو مشکلی پیش نیاید و خدا آمرزنده و مهربان است

    51
    تُرْجِی مَن تَشَاء مِنْهُنَّ وَتُؤْوِی إِلَیْکَ مَن تَشَاء وَمَنِ ابْتَغَیْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلَا جُنَاحَ عَلَیْکَ ذَلِکَ أَدْنَى أَن تَقَرَّ أَعْیُنُهُنَّ وَلَا یَحْزَنَّ وَیَرْضَیْنَ بِمَا آتَیْتَهُنَّ کُلُّهُنَّ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا فِی قُلُوبِکُمْ وَکَانَ اللَّهُ عَلِیمًا حَلِیمًا

    از زنان خود هر که را خواهی به نوبت مؤخردار و هر که را خواهی با خود، نگه دار و اگر از آنها که دور داشته ای یکی را بطلبی بر تو گناهی نیست در این گزینش و اختیار باید که شادمان باشند و غمگین نشوند و از آنچه همگیشان را ارزانی می داری باید که خشنود گردند و خدا می داند که در دلهای شما چیست و خداست که دانا و بردبار است

    52
    لَا یَحِلُّ لَکَ النِّسَاء مِن بَعْدُ وَلَا أَن تَبَدَّلَ بِهِنَّ مِنْ أَزْوَاجٍ وَلَوْ أَعْجَبَکَ حُسْنُهُنَّ إِلَّا مَا مَلَکَتْ یَمِینُکَ وَکَانَ اللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ رَّقِیبًا

    بعد از این زنان ، هیچ زنی بر تو حلال نیست و نیز زنی به جای ایشان، اختیار کردن ، هر چند تو رااز زیبایی او خوش آید، مگرآنچه به غنیمت به دست تو افتد و خدا مراقب هر چیزی است

    53
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلَّا أَن یُؤْذَنَ لَکُمْ إِلَى طَعَامٍ غَیْرَ نَاظِرِینَ إِنَاهُ وَلَکِنْ إِذَا دُعِیتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِینَ لِحَدِیثٍ إِنَّ ذَلِکُمْ کَانَ یُؤْذِی النَّبِیَّ فَیَسْتَحْیِی مِنکُمْ وَاللَّهُ لَا یَسْتَحْیِی مِنَ الْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ذَلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا کَانَ لَکُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَن تَنکِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَلِکُمْ کَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِیمًا

    ای کسانی که ایمان آورده اید، به خانه های پیامبر داخل مشوید مگر شما، را به خوردن طعامی فرا خوانند، بی آنکه منتظر بنشینید تا طعام حاضر شود اگر شما را فرا خواندند داخل شوید و چون طعام خوردید پراکنده گردید نه آنکه برای سرگرمی سخن آغاز کنید هر آینه این کارها پیامبر را آزار می دهد و او از شما شرم می دارد ولی خدا از گفتن حق شرم نمی دارد و اگراز زنان پیامبر چیزی خواستید، از پشت پرده بخواهید این کار، هم برای دلهای شما و هم برای دلهای آنها پاک دارنده تر است شما را نرسد که پیامبر خدا را بیازارید، و نه آنکه زنهایش را بعد از وی هرگز به زنی گیرید این کارها در نزد خدا گناهی بزرگ است

    54
    إِن تُبْدُوا شَیْئًا أَوْ تُخْفُوهُ فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا

    اگر چیزی را آشکار کنید یا مخفی دارید، در هر حال خدا به هر چیزی آگاه است

    55
    لَّا جُنَاحَ عَلَیْهِنَّ فِی آبَائِهِنَّ وَلَا أَبْنَائِهِنَّ وَلَا إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء إِخْوَانِهِنَّ وَلَا أَبْنَاء أَخَوَاتِهِنَّ وَلَا نِسَائِهِنَّ وَلَا مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ وَاتَّقِینَ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدًا

    زنان را گناهی نیست اگر در نزد پدر و پسر و برادر و برادرزاده و، خواهرزاده و زنان همدین و یا کنیزان خود بی حجاب باشند و باید از خدا بترسندکه خدا بر هر چیزی ناظر است

    56
    إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا

    خدا و فرشتگانش بر پیامبر صلوات می فرستند ای کسانی که ایمان آورده اید، بر او صلوات فرستید و سلام کنید، سلامی نیکو

    57
    إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا

    هر آینه کسانی را که خدا و پیامبرش را آزار می دهند، خدا در دنیا و، آخرت لعنت کرده و برایشان عذابی خوارکننده مهیا کرده است

    58
    وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا

    و کسانی که مردان مؤمن و زنان مؤمن را بی هیچ گناهی که کرده باشند می آزارند، تهمت و گناه آشکاری را بر دوش می کشند

    59
    یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

    ای پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که چادر خود را، برخود فرو پوشند این مناسب تر است ، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند و خدا آمرزنده و مهربان است

    60
    لَئِن لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا

    اگر منافقان و کسانی که در دلهایشان مرضی است و آنها که در مدینه شایعه می پراکنند از کار خود باز نایستند، تو را بر آنها مسلطمی گردانیم تااز آن پس جز اندکی با تو در شهر همسایه نباشند

    61
    مَلْعُونِینَ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا

    اینان لعنت شدگانند هر جا یافته شوند باید دستگیر گردند و به سختی کشته شوند

    62
    سُنَّةَ اللَّهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلًا

    این سنت خداوندی است که در میان پیشینیان نیز بود و در سنت خدا تغییری نخواهی یافت

    63
    یَسْأَلُکَ النَّاسُ عَنِ السَّاعَةِ قُلْ إِنَّمَا عِلْمُهَا عِندَ اللَّهِ وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبًا

    مردم تو را از قیامت می پرسند، بگو: علم آن نزد خداست و تو چه، می دانی ، شاید قیامت نزدیک باشد

    64
    إِنَّ اللَّهَ لَعَنَ الْکَافِرِینَ وَأَعَدَّ لَهُمْ سَعِیرًا

    خدا کافران را لعنت کرده و برایشان آتشی سوزان مهیا کرده است ،

    65
    خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا لَّا یَجِدُونَ وَلِیًّا وَلَا نَصِیرًا

    که در آن جاودانه اند و هیچ دوست و یاوری نخواهند یافت

    66
    یَوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِی النَّارِ یَقُولُونَ یَا لَیْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا

    روزی که صورتهایشان را در آتش بگردانند، می گویند: ای کاش خدا را اطاعت کرده بودیم و رسول را اطاعت کرده بودیم

    67
    وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَکُبَرَاءنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِیلَا

    و گفتند: ای پروردگار ما، از سروران و بزرگان خود اطاعت کردیم و، آنان ما را گمراه کردند

    68
    رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَیْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا کَبِیرًا

    ای پروردگار ما، عذابشان را دو چندان کن و به لعنت بزرگی گرفتارشان ساز

    69
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ آذَوْا مُوسَى فَبَرَّأَهُ اللَّهُ مِمَّا قَالُوا وَکَانَ عِندَ اللَّهِ وَجِیهًا

    ای کسانی که ایمان آورده اید، مباشید مانند آن کسان که موسی را آزرده کردند و خدایش از آنچه گفته بودند مبرایش ساخت و نزد خدا آبرومند بود

    70
    یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا

    ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا بترسید و سخن درست بگویید

    71
    یُصْلِحْ لَکُمْ أَعْمَالَکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَمَن یُطِعْ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِیمًا

    خدا کارهای شما را به صلاح آورد و گناهانتان را بیامرزد و هر که از، خداو پیامبرش اطاعت کند به کامیابی بزرگی دست یافته است

    72
    إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَن یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا

    ما این امانت را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه داشتیم ، از تحمل آن سرباز زدند و از آن ترسیدند انسان آن امانت بر دوش گرفت ، که او ستمکار و نادان بود

    73
    لِیُعَذِّبَ اللَّهُ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِکِینَ وَالْمُشْرِکَاتِ وَیَتُوبَ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا

    تا خدا مردان منافق و زنان منافق و مردان مشرک و زنان مشرک را عذاب کند و توبه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بپذیرد، که خدا آمرزنده و مهربان است

    مرتبط: ذکر یونسیه ? نسناس ? سوره واقعه ? دعای نادعلی ? دعای معراج ? دعای توسل ? آیت الکرسی ? مدافعان حرم ? دعای رسیدن به معشوق فوری ? دعای سریع الاجابه برای ازدواج با فرد مورد نظر? نماز شب ? دعای گنج العرش ? دعای یستشیر ?سوره ذاریات ? برای استجابت دعا چه سوره ای بخوانیم ? دعای کمیل ? سوره یاسین ? دعا

    • mytools mytools

    سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

    سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۰ ب.ظ

    سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

    سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

    سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

    راهنمای سفر: هر آنچه مه به سفر زمینی برای ارمنستان نیاز دارید در این پست با هم بررسی میکنیم.

    ازتهران تا تبریز 600 کیلومتر ، ازتبریز تا جلفا 130 کیلومتر ،از جلفا تا سیه رود 58 کیلومتر ،از سیه رود تا مرز نوردوز  20 کیلومتر

    فاصله ازمرز نوردوز تا ایروان 400 کیلومتر می باشد.

    که جمعا تهران تا ایروان 1208 کیلومتر  میباشد

    نکته: تقریبا 2 الئ 3 ساعت در مرز معطلی همیشه باید در نظر گرفت

    قیمت بنزین در ارمنستان  هر لیتر حدود 470 درام  است که برابر 3300 تومان میباشد.

    چند نکته برای کسانی که قصد سفر زمینی با ماشین شخصی خود به ارمنستان دارند

    سعی کنید ساعت حرکت شما از مرز نوردوز صبح زود باشد؛ که ازدیدن طبیعت زیبای ارمنستان  لذت ببریید ،و هم در طول روز جاده امن تر  و همچنین تردد ماشینها زیاد میباشد.

    از همه مهمتر اگر شما صبح زود از مرز نوردوز حرکت کنید به سمت ایروان، شما نزدیک غروب ایروان خواهید بود، مسلمأ از وقتتون استفاده میکنید جهت دیدن آپارتمان و انتخاب مکان ماندنتون.

    سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

    سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

    اقامت در ایروان
    در سفر به ارمنستان و شهر ایروان خیالتان از بابت اقامت و هتل راحت باشد چرا که در این شهر با هر بودجه و سلیقه ای که دارید می توانید بهترین انتخاب را برای اقامت داشته باشید. معمولا قیمت یک شب اقامت در هتل یک ستاره حدود 21 تا 37 دلار، دو ستاره حدود 44 تا 54 دلار، سه ستاره حدود 25 تا 63 دلار، چهار ستاره حدود 42 تا 116 دلار و پنج ستاره حدود 410 دلار و کمی بالاتر می باشد. هاستل ها هم گزینه ی خوبی برای اقامت ارزان و آشنایی با دیگر جهانگردان است. هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که در اینجا به معرفی بهترین آن ها می پردازیم.
    1) هتل آکواتک Aquatek Hotel
    2) متروپل Metropol Hotel
    3) گلدن پالاس Golden Palace Hotel
    4) هتل هرازدان Hrazdan Hotel
    5) رویال پالاس Armenian Royal Palace
    6) آنی پلازا Ani Plaza Hotel
    7) ماریوت Marriott Armenia Hotel Yerevan
    8) بست وسترن کنگرس Best Western Congress Hotel

    سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

    سفر زمینی به ارمنستان با ماشین شخصی

    جاذبه های دیدنی ایروان
    شگفتی های این سرزمین از هیجان انگیزترین هاست، از صومعه ها تا مساجد زیبا که دنیایی از شنیدنی ها را برای بازدیدکنندگان بازگو می کنند. در سفر به ارمنستانسری به دیدنی های ایروان بزنید و از روزگار تلخ و شیرینشان بشونید. به جستجوی تاریخ ایران در این سرزمین باشید و از شنیدن روزگاران تلخ و شیرین تجربه ها بیاموزید. تفریح و طبیعتگردی را در برنامه های سفر خود قرار دهید و نهایت لذت را از سفرتان ببرید. در اینجا به معرفی زیباترین دیدنی های ایروان می پردازیم که از تماشای آن ها غافل نشوید...
    1) کاسکاد ایروان
    2) صومعه نوراوانک
    3) مجسمه مادر ارمنستان
    4) پارک عشاق
    5) کلیسای جامع سنت گرگوری روشنگر
    6) دژ اربونی
    7) مسجد کبود ایروان
    8) میدان جمهوری
    9) خانه اوپرا

    توصیه های وزارت راه به رانندگان
    بااستناد به مواد سه و 19? قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و اصلاحیه‌های بعدی آن و نیز تبصره سه ماده ?126? آیین‌نامه راهنمایی و رانندگانی حداکثر سرعت مجاز انواع سواری و وانت بار در آزاد راه‌ها ?120? کیلومتر و اتوبوس، مینی‌بوس، تریلر و کامیون110? کیلومتر و حداقل سرعت وسایل نقلیه مذکور در اتوبان‌ها? 70? کیلومتر در ساعت است.
    در بزرگراه ها خودروهای سبک ?110? کیلومتر و وسائط نقلیه سنگین و عمومی? 100? کیلومتر در ساعت و کلیه وسایل نقلیه در جاده‌های اصلی به هنگام روز? 95? کیلومتر و شب? 85? کیلومتر است.
    و در جاده‌های فرعی هنگام روز 85? کیلومتر و شب ?75? کیلومتر در ساعت است.
    براساس تحقیقات به عمل آمده کاهش سرعت به میزان? 10? کیلومتر درساعت، میزان تصادف را? 20? درصد، تعداد مجروحان را? 30? درصد و تلفات جانی را ?40? درصد کاهش می دهد.
    عدم استفاده از نور بالای بیجا، استفاده از نور بالا در فاصله? 150? متری با خودروی جلویی مجاز است به جز در مواقع ضروری (شامل مه گرفتگی ودرصورت نبود مه شکن در حین بروز کولاک و مه).
    عدم خوردن، آشامیدن و صحبت ‌کردن با بغل دستی و یا نگاه کردن به سرنشینان.
    توجه به ضخامت عاج لاستیک (حداقل سه ‌میلی‌متر عاج برای ترددهای برون شهری الزامی است). اغلب رانندگان خودرو که مهارت کافی ندارند به محض ورود به معابر خارج از شهر مبادرت به سبقت‌های متعدد می‌کنند که بی توجهی به این موضوع در هنگام باران به کاهش سطح اصطکاک لاستیک با آسفالت و وجود سوانح خطرناک منجر می‌شود.
    رانندگان قبل از سبقت گرفتن باید به پاسخ صحیح این سؤالات رسیده باشند که چه مسافتی برای سبقت گرفتن نیاز است؟ شعاع آزاد دید چقدر است؟ سرعت خودروی مقابل و طول زمان شتاب‌گیری چه میزان است؟ با چه سرعتی می توان سبقت گرفت؟ آیا قانون اجازه چنین سرعتی را می دهد؟ و از سبقت گرفتن چه نفعی عاید می‌شود؟
    در خصوص عدم نقیص فنی خودرو، باید با آزمایش از سلامتی ترمزها و چراغ ها اطمینان حاصل شود و نسبت به تمیزی شیشه‌ها و میدان دید، تنظیم فرمان و... اقدام کرد.
    ضمن توجه به شرایط آب و هوا و حصول اطلاع از وضعیت راه ها، هنگام عبور از مناطق پرتردد و محل عبور حیوانات اهلی، کمال دقت را به کار برید و در هنگام تعویض تایر فاصله ایمنی از خط ترافیک را حفظ کنید.
    توجه به روشن بودن چراغ قرمز عقب خودرو در شب هنگام.
    جلوگیری از نشستن افراد فاقد گواهینامه در پشت فرمان.
    رعایت فاصله به ازای هر? 15? کیلومتر سرعت در ساعت به اندازه طول یک ماشین با خودروی جلویی.
    نصب پرچم قرمز هنگامی که وسایل مورد حمل بیش از نیم متر از خودرو خارج شده است.
    بستن کمربند ایمنی به عنوان یک قانون الزامی است چون هنگام تصادف تا حدود زیادی از وارد آمدن لطمه جانی به سرنشینان جلوگیری می‌کند.
    از سوار کردن بیش از ظرفیت خودرو جلوگیری شود و سرنشینان به هیچ وجه در قسمت روباز وسایل نقلیه ای مثل وانت و کامیونت سوار نشوند.
    خستگی و خواب آلودگی، نقص عضو، استعمال مواد مخدر، بی توجهی به مقررات، عجله و شتاب بی‌مورد، عدم تشخیص سهم عبور سایرین، لجبازی، رانندگی در اوج احساسات از جمله مواردی است که رانندگان باید از آن پرهیز کنند.

    پوشاک سفر
    لباس برای مناطق معتدل
    شلوار جین
    تی شرت
    کفش پیاده روی
    پیراهن گرم
    پلیور
    بارانی
    کلاه
    جوراب و لباس زیر
    لباس برای مناطق گرم
    شلوار پنبه ای راحت
    لباس سبک
    تی شرت
    جوراب
    مایو و لباس زیر

    تذکر مهم برای کسانی که زمینی به ارمنستان سفر میکنند
    از لحظه ورود شما به ارمنستان، شما با کسانی برخورد خواهید کرد، که به شما، خودرو، آپارتمان و سایر خدمات دیگه ارائه خواهند داد، لطفأ دقت کنید از کی خدمات میگیرد و چه ضمانتی پس از ارائه خدمات وجود دارد.

    تجربه 13 سال کار توریستی ما نشان داده است، 90? که کسانی از چنین افرادی خدمات گرفته اند، یا نصفه راه پشیمان شده اند یا دیگر توبه کردند که به ارمنستان سفر مجدد داشته باشند.

    سوال : ما چگونه و چطور در ارمنستان هتل یا آپارتمان اجاره کنیم؟

    توصیه ما به شما این است ،که حتما چند روزقبل از مسافرت  شما به ارمنستان جهت رزرو آپارتمان یا هتل و سا یر امور مربوط به سفرتون ، با کسانی که در این کار تجربه، و ماهر هستند تماس بگیرید و رزرو کنید

     

    مرتبط:مکان های تفریحی تهران در شب

    سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

    • mytools mytools

    بهترین مکان های تفریحی تهران در شب

    سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۰ ب.ظ

    بهترین مکان های تفریحی تهران در شب

    راهنمای سفر:معرفی مکان های تفریحی تهران در شب  برای جوانان و تفریح در شهر شلوغ تهران تا انتها با ماباشید.

    مکان های تفریحی تهران در شب

    مکان های تفریحی تهران در شب

    بام تهران

    اگر دلتان بخواهد تهران را از بالا ببینید و از دور شهر را رصد کنید، یا دنبال جایی می‌گردید که دقایقی بشود در گوشه‌ای خلوت کرد و تنها بود، یا دلتان بخواهد در آب و هوای کوهستانی پیاده روی کنید، بام تهران انتخاب خوبی است.

    بام تهران در انتهای خیابان ولنجک و اول توچال واقع شده، آب و هوای خیلی خوبی دارد و برای تفریح و خوشگذرانی می‌شود رویش حساب کرد. روند توجه به بام تهران و تبدیل شدن آن به یکی از نقاط گردشگری تهران به خصوص در شب، از سال 1394 و زمانی که رستوران ها و امکاناتی مثل سورتمه به آن اضافه شد،

    شدت گرفت و حالا خیلی‌ها علاوه بر عوض کردن آب و هوا، برای خوردن “آش” نیز به بام تهران می‌روند. حالا بام تهران تبدیل شده به جایی که اگر آدم دلش بخواهد تنها باشد، از غصه ها فرار کند یا از آن بالا بر سر شهر فریاد بزند، به آن پناه می‌برد.

    برای رفتن به بام تهران می‌توان در اتوبان چمران قرار گرفت و بعد خیابان ولنجک را به سمت بالا طی کرد. خود بام تهران پارکینگ دارد و برای رسیدن به آن بالا نیز مینی باس های برقی هست. فقط اینکه فکر رفتن به بام را در روزهای آخر هفته و تعطیل باید از سر بیرون کرد که فقط ماندن در ترافیک نصیب می‌شود.

    مکان های تفریحی تهران در شب

    مکان های تفریحی تهران در شب

    پل طبیعت

    این روزها تهران دیگر تنها با برج‌هایی مثل آزادی و میلاد شناخته نمی‌شود و حالا پل طبیعت نیز یکی از نمادهای پایتخت است. پلی که به یکی از جاذبه‌های تهران چه در روز و چه در شب تبدیل شده و شب‌ها قدم زدن روی آن ‌می‌تواند حالت را زیر رو کند، به خصوص که نم بارانی هم زده باشد. پل طبیعت که از سال 1393 به عنوان یکی از جاذبه‌های تهران شناخته می‌شود بر روی بزرگراه مدرس قرار گرفته و دو پارک طالقانی و آب و آتش را به هم متصل می‌کند.

    می‌توان روی پل با خیال راحت و بدون مزاحمت هیچ خودرویی، راه رفت و رفت و آمد ماشین ها را از آن بالا تماشا کرد و عکس های یادگاری زیادی هم گرفت. در مسیرتان رستوران و کافی شاپ های زیادی نیز هست،

    دو فود کورت راه چوبی و راه سبز، انواع و اقسام غذاها را، از غذاهای خانگی و ایرانی تا ایتالیایی و مکزیکی سرو می‌کنند. فقط اینکه قیمت‌ها در اینجا کمی بالاست. برای رفتن به پل طبیعت یا می‌توان از مترو استفاده کرد، در ایستگاه شهید حقانی پیاده شد و راه پارک طالقانی را در پیش گرفت و یا از بزرگراه شهید حقانی غرب وارد خروجی ایستگاه مترو شد و ماشین را در پارکینگ همانجا گذاشت.

    مکان های تفریحی تهران در شب

    مکان های تفریحی تهران در شب

    پارک آب و آتش

    یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که به خصوص در شب دیدنی تر و دلفریب تر می‌شود و سکوت آرامش بخشی بر آن حاکم می‌شود، پارک آب و آتش است. پارک آب و آتش، پل طبیعت و پارک طالقانی همه در یک راسته قرار گرفته‌اند. پارک آب و آتش، با  پارک هایی که تاکنون در تهران دیده‌ایم فرق می‌کند.

    بزرگی پارک یکی از جاذبه های آن است که در گوشه و کنارش آلاچیق های زیادی قرار گرفته، همچنین قرار گرفتن چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه کبوتر، مسیر کالسکه‌رانی، فانوس دریایی و آبنما از آن پارک متفاوتی ساخته است.

    در بعضی شب‌ها هم نقال در 7 پرده در دور تا دور پارک پرده خوانی می کند و داستان حضرت ابراهیم را نقل می‌کند. برای رفتن به بوستان آب و آتش باید راه میدان ونک، اتوبان شهید حقانی، اولین کوچه بعد از چهار راه جهان کودک، دست راست، جنب اتوبان را در پیش گرفت.

    مکان های تفریحی تهران در شب

    مکان های تفریحی تهران در شب

    باغ ایرانی

    محله ده ونک را که کمی بالا بروید به باغی پر از گل و دل انگیز برمی خورید که زیبایی رویاگونه‌ ای دارد. در حقیقت اینجا گوشه‌ای به جا مانده از تهران قدیم است که بازسازی اش کرده‌اند و مکان دنجی برای دقایقی خلوت کردن از آن ساخته اند. باغ ایرانی، یکی از جاهای دیدنی تهران است که هم در روز بسیار قشنگ است و هم در شب. باغی پر از گل های رنگارنگ رز و نسترن که در هر فصلی از سال دیدنی است.

    می‌توان روی نیمکت های باغ نشست و خستگی در کرد یا در بین درختان سربه فلک کشیده چنار باغ و جوی های آبی که در سرتاسر آن جاری است راه رفت. باغ ایرانی یک کوشک مرکزی قشنگ  که  کاربری رستوران و چایخانه را پیدا کرده نیز دارد، به اضافه زمین بازی کودکان و وسایل ورزشی برای بزرگسالان و امکان تردد راحت برای معلولان. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی ،20 متری پیروزان ، کوچه شهید صابری واقع شده.

    مکان های تفریحی تهران در شب

    مکان های تفریحی تهران در شب

    دریاچه چیتگر

    وجود دریاچه یا رودخانه ای مشابه زاینده رود اصفهان در تهران همیشه یکی از آرزوهای ما تهرانی ها بوده، جایی که بشود کنارش نشست و با نگاه کردن به آن غم ها را از یاد برد. درست است که دریاچه چیتگر به پای جایی مثل زاینده رود با پل های زیبایش نمی‌رسد، ولی در شهر شلوغی چون تهران بودنش غنیمت است.

    جایی که می‌توان قدری از تهران پر از دود فاصله گرفت و به تماشای مرغان دریایی دریاچه نشست. دریاچه چیتگر که بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است در شب دیدنی تر نیز می‌شود.  انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف در آب دریاچه، آن را در شب قشنگ‌تر می‌کند.

    دریاچه چیتگر هم خودش قشنگ است و هم اطرافش تفریحات زیادی دارد. قایق سواری در دریاچه و پیست دوچرخه سواری اطراف آن دو نمونه از آنهاست، به اضافه اینکه تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد.

    رستوران ها و کافه های زیادی هم اطرافش قرار گرفته و می‌توان دلی از عزا درآورد یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد. یا در مرکز خرید بام لند چرخید و حسابی خرید کرد. دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج، شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.


    بهترین مکان های تفریحی تهران در شب

    • mytools mytools

    روغن نارگیل

    دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۳ ب.ظ

    خواص روغن نارگیل برای پوست,مو,دور چشم و پوست صورت,ابرو و دندان

    خواص روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل برای پوست,خواص روغن نارگیل برای مو,خواص روغن نارگیل برای پوست صورت,خواص روغن نارگیل برای ابرو,خواص روغن نارگیل خوراکی,خواص روغن نارگیل cbc,خواص روغن نارگیل برای دندان,خواص روغن نارگیل برای دور چشم,خواص روغن نارگیل در طب سنتی,روغن نارگیل برای جوش صورت,خواص روغن نارگیل برای دور چشم,قیمت روغن نارگیل,روش استفاده از روغن نارگیل برای موی سر,مضرات روغن نارگیل برای پوست,ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل,روغن نارگیل برای دور چشم,روغن نارگیل برای لک صورت,آیا روغن نارگیل پوست را روشن میکند,روغن نارگیل برای پوست چرب,روغن نارگیل برای روشن شدن پوست,طریقه مصرف روغن نارگیل خوراکی,طرز تهیه غذا با روغن نارگیل,مضرات روغن نارگیل برای پوست,مضرات روغن نارگیل برای مو,روغن نارگیل خوراکی cbc,غذا با روغن نارگیل,خرید روغن نارگیل خوراکی,طریقه مصرف روغن نارگیل,مضرات روغن نارگیل,روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم,روغن نارگیل پاراشوت,تهیه روغن نارگیل در منزل,رنگ روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل جامد است یا مایع,بهترین مارک روغن نارگیل برای مو,خرید روغن نارگیل cbc,روغن نارگیل سی بی سی خوراکی,روغن نارگیل داروخانه,روغن نارگیل برای صاف شدن مو,روغن نارگیل برای ابرو,خوردن روغن نارگیل,طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو,روغن نارگیل برای موخوره,روغن نارگیل اصل,عوارض روغن نارگیل برای مو,تشخیص روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مو,روغن نارگیل خوراکی,روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای صورت,روغن نارگیل برای پوست چرب,روغن نارگیل برای مژه,روغن نارگیل برای پخت و پز,روغن نارگیل داروخانه,روغن نارگیل خرید,خواص روغن نارگیل,روغن نارگیل برای ابرو,روغن نارگیل برای موخوره,روغن نارگیل برای روشن شدن پوست,روغن نارگیل برای صاف شدن مو,روغن نارگیل برای جوش صورت,طرز تهیه روغن نارگیل,روغن نارگیل خوراکی,خواص روغن نارگیل برای پوست صورت,مضرات روغن نارگیل برای پوست,قیمت روغن نارگیل,خوردن روغن نارگیل,روش استفاده از روغن نارگیل برای موی سر,ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل,روغن نارگیل برای دور چشم,خواص روغن نارگیل برای ابرو,روغن نارگیل برای لک صورت,آیا روغن نارگیل پوست را روشن میکند,روغن نارگیل برای پوست چرب,بهترین مارک روغن نارگیل,روغن نارگیل جامد است یا مایع,رنگ روغن نارگیل اصل,خرید روغن نارگیل برای مو,بهترین روش گرفتن روغن نارگیل در منزل,طرز تهیه روغن نارگیل از نارگیل خشک,قیمت روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل خالص,طرز تهیه غذا با روغن نارگیل,طریقه مصرف روغن نارگیل خوراکی,خرید روغن نارگیل خوراکی,روغن نارگیل خوراکی cbc,آیا روغن نارگیل خوراکی است,غذا با روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل برای دور چشم,مضرات روغن نارگیل برای پوست,خواص روغن نارگیل cbc,تهیه روغن نارگیل در منزل,بهترین مارک روغن نارگیل برای مو,روغن نارگیل سی بی سی خوراکی,روغن نارگیل پاراشوت,مضرات روغن نارگیل برای مو,طریقه مصرف روغن نارگیل برای لاغری,مضرات روغن نارگیل برای پوست,شرایط نگهداری روغن نارگیل,طرز تهیه غذا با روغن نارگیل,روغن نارگیل برای صاف شدن مو,طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو,روغن نارگیل اصل

    روغن نارگیل جزو روغن های پرخاصیت طبیعی است که از زمان های قدیم در میان زنان و طرفداران زیبایی مورد استفاده بوده است.

    سال هاست که مردم به نارگیل و روغن نارگیل علاقمند شده اند. روغن نارگیل یک روغن معجزه آسا در سلامت و زیبایی است و استفاده از آن می تواند به یکی از عادت های روزانه شما تبدیل شود.

    روغنی که عصاره خود نارگیل است یک روغن کاملا طبیعی است که اگر خالص باشد هیچ کدام از اثرات نامطلوب مواد شیمیایی را نخواهد داشت.روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب سالم است و خواص طبیعی ضدقارچ و ضد باکتریایی آن به سلامت بدن کمک می کند.

    خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

    روغن نارگیل می تواند به عنوان تمیز کننده ی طبیعی پوست صورت، کرم مرطوب کننده و یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و بیماری های پوستی را درمان کند.
    روغن نارگیل را می توان برای مراقبت از پوست به روش های زیر استفاده کرد:

     ژل لب

    برای درمان ترک لب می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.

     نرم کننده پوست

    روغن نارگیل می تواند به عنوان مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد و از خشک شدن پوست صورت جلوگیری کند.

    همچنین روغن نارگیل می تواند برای درمان ترک ها و پینه های پا مورد استفاده قرار گیرد.

    لایه برداری پوست

    روغن ناگیل پایه بسیار مناسبی برای اسکراب دست‌ساز بدن است. آن را با شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و معجون حاصل را برای لطافت پوست استفاده کنید.

     التیام پوست بعد از مانیکور با روغن نارگیل

    در مانیکور و پدیکور ممکن است مواد روی ناخن یا اطراف آن استفاده شود که باعث التهاب، حساسیت و قرمزی پوست دور ناخن شود. روغن نارگیل یک عصاره شفا بخش طبیعی برای برطرف کردن این التهاب هاست. این روغن برای ریشه ها و پوسته های اطراف ناخن هم مفید است. بعد از مانیکور یا پدیکور کمی روغن نارگیل به دست هایتان بمالید تا درد و التهاب آن آرام بگیرد.

    آرایش پاک کن

    روغن نارگیل می تواند به عنوان پاک کننده ی طبیعی آرایش مورد استفاده قرار گیرد. خانم ها می توانند از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خو استفاده کنند.

    حفاظت در برابر سوزش حاصل از اصلاح با تیغ

    قبل از اصلاح برای پیشگیری از خراش پوست، روغن نارگیل بزنید. فایده دیگر اینکار آن است که جانشین کرم اصلاح است و تمیز کردن تیغ اصلاح را هم ساده‌تر می‌کند.

     درمان بیماری های پوستی

    تحقیقات نشان داده که روغن نارگیل برای درمان چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است. علاوه بر این روغن نارگیل زخم های پوستی را بهبود می بخشد.

    درمان آفتاب‌سوختگی

    بعد از تماس با نور آفتاب برای تسکین پوست، از روغن نارگیل استفاده کنید.

     درمان آکنه و جوش صورت

    روغن نارگیل با از بین بردن باکتری و قارچ های پوستی می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

     کرم ضد پیری

    ویتامین ای موجود در روغن نارگیل از پیری زود رس و چروک پوست صورت جلوگیری می کند. همچنین پروتئین های موجود در روغن نارگیل پوست را سالم تر و جوان تر می کنند.

     درمان سیاهی دور چشم

    روغن نارگیل را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی به عنوان ماسک برای درمان تیرگی دور چشماستفاده کرد.

    ماسک روغن نارگیل برای دور چشم

    صورت را با آب گرم شسته و خشک کنید، قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را زیر چشم بمالید و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. صبح با آب بشویید و خشک کنید. این کار را حداقل هفته ای یکبار انجام دهید.

     روغن نارگیل، سیب زمینی و خیار

    خیار و سیب زمینی را پوست گرفته و در مخلوط کن بریزید تا ترکیب یکدست ایجاد شود، این ترکیب را به آرامی با انگشتان دست در پوست تمیز زیر چشم به صورت دایره ای ماساژ دهید بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. حالا روغن نارگیل را به آرامی زیر چشم ماساژ دهید و صبح با آب سرد بشویید. از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید.

     روغن نارگیل و روغن بادام

    روغن نارگیل و بادام را ترکیب کرده و به آرامی روی پوست تمیز زیر چشم ماساژ دهید، صبح با آب سرد بشویید و خشک کنید. از این ماسک می توانید هر شب استفاده کنید.

     روغن نارگیل و زردچوبه

    نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را با نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه مخلوط کنید و به آرامی بر روی سیاهی دور چشم بمالید بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید. از این ماسک می تواند هر روز استفاده کنید.

     روغن نارگیل، آرد نخود، آب لیمو و عسل

    1 قاشق چای خوری روغن نارگیل گرم، عسل و آب لیمو را مخلوط کنید، سپس 2 قاشق چای خوری زردچوبه و 2 قاشق غذاخوری آرد نخود را به آن اضافه کنید این ترکیب را به آرامی بر روی پوست زیر چشم دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید. از این ماسک می توانید سه بار در هفته استفاده کنید.

    چگونه از روغن نارگیل برای پوست استفاده کنیم؟

    در هوای خنک روغن نارگیل می تواند مثل کرم جامد باشد اما اگر کمی گرم شود به شکل مایع در می آید. برای مراقبت از پوست مقدار مناسبی روغن نارگیل جامد یا مایع را روی کف دست خود بگذارید و سپس کف دست خود را به آرامی روی قسمت مورد نظر ماساژ دهید.

    خواص روغن نارگیل برای مو

    روغن نارگیل خواص زیادی برای موهای شما دارد که ما در اینجا به 6 مورد از آن ها اشاره می کنیم.

     درمان شوره سر

    اگر شما شوره سر دارید روغن نارگیل دارای اسیدهای چرب کامل برای کمک به بهبود این شرایط است. برای از بین بردن شوره سر می توانید یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با 10 قطره اسانس رزماری ترکیب کنید و آن را 3 دقیقه بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه مو ها را بشویید.

     افزایش رشد مو

    کافی است هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به آرامی ماساژ دهید سپس آن ها را شانه بزنید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح روز بعد با شامپو بشویید.

    درمان موهای خشک

    روغن نارگیل به دلیل رطوبت بالایی که دارد می تواند رطوبت مو را حفظ کرده و موهای خشک و آسیب دیده را احیا و بازسازی کند. روغن نارگیل از شکنندگی موها پیشگیری می کند.

    نرم کننده ی طبیعی مو

    خشکی و وز شدن موها را با قدرت روغن نارگیل از بین ببرید. موها را با روغن نارگیل کاملاً بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. روغن کاملا پوست سر و تارهای مو را رطوبت رسانی می کند و درخشندگی و نرمی و لطافت ویژه ای به موها می دهد و این روغن همچنین مانع از دست رفتن پروتئین مو بر اثر شست وشو می شود. بعد از 30 دقیقه موها را با شامپو بشویید و آب کشی کنید.

    کاهش ریزش مو

    روغن نارگیل حاوی ویتامین های ای و کا و آهن می باشد که به کاهش ریزش مو کمک می کند. به مدت 2 تا 3 ماه هر شب پوست سر و موها را با روغن نارگیل گرم به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید، بگذارید یک شب بر روی مو بماند و صبح با آب و شامپو بشویید این کار به زودی ریزش مو را متوقف می کند.

    رشد مژه

    روغن نارگیل می تواند به رشد بیشتر مژه ها و ضخیم تر شدن آن ها کمک کند.

    طرز تهیه سرم برای رشد مژه

    روغن نارگیل مایع، یک قطره لیموترش و یک قطره روغن اسطوخدوس را در یک بطری بریزید و خوب به هم بزنید تا همه ی مواد با هم ترکیب شوند. هر شب مژه ها را با این سرم ماساژ دهید و روز بعد با آب بشویید بعد از مدتی مژه های شما بلند تر و پر پشت تر می شوند.

    تقویت ابرو

    روغن نارگیل یکی از مواد طبیعی است که باعث رشد ابرو و ضخیم تر شدن آن ها می شود. هر شب مقداری روغن نارگیل مایع را بر روی ابرو های خود ماساژ دهید و بگذارید یک شب بر روی ابرو ها بماند سپس روز بعد بشویید. پس از مدتی ابرو ها تیره تر، ضخیم تر و پر پشت تر می شوند.

    جلوگیری از بیماری لثه و پوسیدگی دندان

    خواص روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل برای پوست,خواص روغن نارگیل برای مو,خواص روغن نارگیل برای پوست صورت,خواص روغن نارگیل برای ابرو,خواص روغن نارگیل خوراکی,خواص روغن نارگیل cbc,خواص روغن نارگیل برای دندان,خواص روغن نارگیل برای دور چشم,خواص روغن نارگیل در طب سنتی,روغن نارگیل برای جوش صورت,خواص روغن نارگیل برای دور چشم,قیمت روغن نارگیل,روش استفاده از روغن نارگیل برای موی سر,مضرات روغن نارگیل برای پوست,ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل,روغن نارگیل برای دور چشم,روغن نارگیل برای لک صورت,آیا روغن نارگیل پوست را روشن میکند,روغن نارگیل برای پوست چرب,روغن نارگیل برای روشن شدن پوست,طریقه مصرف روغن نارگیل خوراکی,طرز تهیه غذا با روغن نارگیل,مضرات روغن نارگیل برای پوست,مضرات روغن نارگیل برای مو,روغن نارگیل خوراکی cbc,غذا با روغن نارگیل,خرید روغن نارگیل خوراکی,طریقه مصرف روغن نارگیل,مضرات روغن نارگیل,روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم,روغن نارگیل پاراشوت,تهیه روغن نارگیل در منزل,رنگ روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل جامد است یا مایع,بهترین مارک روغن نارگیل برای مو,خرید روغن نارگیل cbc,روغن نارگیل سی بی سی خوراکی,روغن نارگیل داروخانه,روغن نارگیل برای صاف شدن مو,روغن نارگیل برای ابرو,خوردن روغن نارگیل,طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو,روغن نارگیل برای موخوره,روغن نارگیل اصل,عوارض روغن نارگیل برای مو,تشخیص روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل,روغن نارگیل برای مو,روغن نارگیل خوراکی,روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل برای پوست,روغن نارگیل برای صورت,روغن نارگیل برای پوست چرب,روغن نارگیل برای مژه,روغن نارگیل برای پخت و پز,روغن نارگیل داروخانه,روغن نارگیل خرید,خواص روغن نارگیل,روغن نارگیل برای ابرو,روغن نارگیل برای موخوره,روغن نارگیل برای روشن شدن پوست,روغن نارگیل برای صاف شدن مو,روغن نارگیل برای جوش صورت,طرز تهیه روغن نارگیل,روغن نارگیل خوراکی,خواص روغن نارگیل برای پوست صورت,مضرات روغن نارگیل برای پوست,قیمت روغن نارگیل,خوردن روغن نارگیل,روش استفاده از روغن نارگیل برای موی سر,ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل,روغن نارگیل برای دور چشم,خواص روغن نارگیل برای ابرو,روغن نارگیل برای لک صورت,آیا روغن نارگیل پوست را روشن میکند,روغن نارگیل برای پوست چرب,بهترین مارک روغن نارگیل,روغن نارگیل جامد است یا مایع,رنگ روغن نارگیل اصل,خرید روغن نارگیل برای مو,بهترین روش گرفتن روغن نارگیل در منزل,طرز تهیه روغن نارگیل از نارگیل خشک,قیمت روغن نارگیل اصل,روغن نارگیل خالص,طرز تهیه غذا با روغن نارگیل,طریقه مصرف روغن نارگیل خوراکی,خرید روغن نارگیل خوراکی,روغن نارگیل خوراکی cbc,آیا روغن نارگیل خوراکی است,غذا با روغن نارگیل,خواص روغن نارگیل برای دور چشم,مضرات روغن نارگیل برای پوست,خواص روغن نارگیل cbc,تهیه روغن نارگیل در منزل,بهترین مارک روغن نارگیل برای مو,روغن نارگیل سی بی سی خوراکی,روغن نارگیل پاراشوت,مضرات روغن نارگیل برای مو,طریقه مصرف روغن نارگیل برای لاغری,مضرات روغن نارگیل برای پوست,شرایط نگهداری روغن نارگیل,طرز تهیه غذا با روغن نارگیل,روغن نارگیل برای صاف شدن مو,طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو,روغن نارگیل اصل

    اکثر خمیر دندان هایی که از فروشگاه ها می خریم، حاوی فلوراید هستند که ماده ای سمی است که منجر به نازایی، بیماری تیروئید و خونریزی داخلی می شود.روغن نارگیل قرن هاست که به عنوان ماده ی تمیز کننده ی دندان ها و لثه استفاده می شود، روغن نارگیل می تواند باکتری های دهانی را کاهش داده و به بهبود پوسیدگی دندان کمک کند.
    توصیه می شود که روغن نارگیل سه بار در هفته به مدت 20 دقیقه در دهان بماند و آن را غرغره کنید.

    طرز تهیه خمیر دندان خانگی با استفاده از روغن نارگیل برای سفیدی دندان

    شما می توانید خمیر دندانی طبیعی با استفاده از روغن نارگیل، جوش شیرین و چند قطره روغن عصاره ای درست کنید. 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 10 تا 15 قطره روغن عصاره ای مانند روغن نعناع را با هم مخلوط کنید و به عنوان خمیر دندان استفاده کنید.

    روش دیگر روغن نارگیل مایع و زردچوبه را با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیری درآید، مقداری از آن را بر روی مسواک گذاشته و بر روی دندان ها بکشید پس از مدتی دندان ها سفید می شوند.

    دئودورانت
    با استفاده از روغن نارگیل می توانید دئودورانت (خوشبوکننده) ای سالم و بدون سرب درست کنید. از مقادیر مساوی از روغن نارگیل، جوش شیرین و نشاسته (نشاسته ذرت) استفاده کنید و دئودورانت درست کنید. آن را بعد از حمام به زیر بغل تان بمالید تا در طول روز هرگونه رطوبتی را جذب کند و باکتری های بدبو کننده را بکشد. افرادی که به جوش شیرین حساسیت دارند می توانند آن را با نشاسته ذرت جایگزین کنند.

    درمان طبیعی آلزایمر

    هضم MCFA ها توسط کبد باعث ایجاد کتون می شود که مغز از آن ها برای تولید انرژی استفاده می کند. کتون ها انرژی را بدون نیاز به انسولین برای پردازش گلوکز به مغز می رسانند.
    تحقیقات اخیر نشان داده که مغز در واقع از انسولین برای پردازش گلوکز و تولید انرژی استفاده می کند. در بیماری آلزایمر مغز توانایی ایجاد انسولین را از دست می دهد پس کتون های روغن نارگیل می تواند منبع جایگزین انرژی برای کمک به عملکرد مغز باشند.

    پیشگیری از بیماری های قلبی و فشار خون بالا

    روغن نارگیل دارای چربی های اشباع طبیعی است. چربی اشباع نه تنها کلسترول سالم یا HDL را در بدن شما افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش LDL یا همان کلسترول بد خون نیز می شود.

    افزایش HDL در بدن، به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند، روغن نارگیل همچنین باعث کاهش تری گلیسیرید بالای خون می شود.

    درمان عفونت کلیه و محافظت از کبد

    MCFA موجود در روغن نارگیل به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی برای درمان عفونت های دستگاه ادراری و کلیوی شناخته می شوند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که روغن نارگیل به طور مستقیم از آسیب کبد جلوگیری می کند.
    پزشکان همچنین از آب نارگیل برای درمان سنگ کلیه استفاده می کنند.

    کاهش التهاب و آرتریت

    مطالعه ای در هند نشان داده که سطح بالای آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل باعث کاهش التهاب و درمان آرتروز می شود.

    التهاب لوزالمعده

    روغن نارگیل همچنین برای درمان بیماری التهاب لوزالمعده نیز مفید است.

    کلیه ها

    روغن نارگیل از ابتلا به بیماری های کلیوی و مثان نیز جلوگیری می کند. همچنین به برطرف کردن سنگ کلیه نیز کمک می کند.

    تقویت سیستم ایمنی بدن

    روغن نارگیل حاوی اسید لاوریک است که با انواع قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها مبارزه کرده و آن ها را از بین می برد.

    بهبود عملکرد حافظه و مغز

    محققان دریافتند که MCFA موجود در روغن نارگیل از مشکلات مربوط به حافظه در افراد مسن پیشگیری می کند.

    افزایش انرژی و استقامت

    روغن نارگیل هضم آسانی دارد و می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد.
    امروزه، بسیاری از مربی های ورزشی از روغن نارگیل به عنوان منبع سوخت در طول مسابقات استفاده می کنند. شما می توانید روغن نارگیل را با پودر مغزیجات خام ترکیب کرده و یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را 30 دقیقه قبل از ورزش مصرف کنید.

    کاهش علائم بیماری قلبی عروقی و پانکراتیت

    هضم MCFA روغن نارگیل به آنزیم های پانکراس نیاز ندارند، بنابراین روغن نارگیل فشار روی پانکراس را کاهش می دهد و به بهبود علائم بیماری کیسه صفرا هم کمک می کند.

    جلوگیری از پوکی استخوان

    استرس و رادیکال های آزاد از علل مهم پوکی استخوان هستند. از آنجا که روغن نارگیل دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان هاست با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و به درمان پوکی استخوان کمک می کند.
    یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که جذب کلسیم را در روده افزایش می دهد و به این ترتیب با پوکی استخوان مقابله می کند.

    بهبود دیابت نوع دو

    هنگامی که سلول ها از واکنش به انسولین خودداری کرده و دیگر برای مصرف انرژی گلوکز مصرف نمی کنند یعنی آنها به انسولین مقاوم هستند. در این حالت پانکراس پس از آن انسولین بیشتری را برای جبران تولید می کند.
    MCFA موجود در روغن نارگیل به تعادل واکنش انسولین در سلول ها کمک می کنند. آنها فشار را از روی پانکراس برداشته و یک منبع انرژی که به گلوکز وابسته نیست را برای بدن ایجاد می کنند، این کار از دیابت نوع دو جلوگیری می کند.

    کمک به کاهش وزن کمک

    روغن نارگیل یک روغن بدون کربن است پس جای تعجب نیست که به کاهش وزن کمک می کند. روغن نارگیل چربی سوزی و متابولیسم بدن را افزایش داده، اشتها را کاهش می دهد و برای از بین بردن چربی شکم بسیار مفید است.

     

    مرتبط:بهترین ویتامینها برای چاقی صورت ❃ روغن سیاه دانه ❃ چگونه در یک هفته 10 کیلو لاغر شویم ❃ برای ترک تریاک چه بخوریم ❃ گریپ فروت ❃ قهوه سبز ❃ فولیک اسید ❃  ‫چگونه باسنی بزرگ داشته باشیم ❃ مترونیدازول ❃ خواص زنجبیل ❃ برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد ❃ رازیانه ❃ زینک پلاس❃ علت خستگی و خواب آلودگی در طول روز ❃ گیاهان دارویی ❃ کمر درد ❃ سیتالوپرام ❃ فلووکسامین ❃ سرترالین ❃ دکسترومتورفان ❃ غذاهای گرم برای پسردار شدن ❃ قرص b2 ❃ قرص ضد بارداری ❃ فلوکستین ❃ آسنترا ❃ بهترین روش نزدیکی برای پسردار شدن ❃ نورتریپتیلین ❃ تخم کتانزایمان طبیعی ویتامین دی❃ طریقه مصرف پودر جوانه گندم برای چاق شدن

     

    کمک به عضله سازی

    MCFA ها فقط برای سوزاندن چربی مناسب نیستند آنها همچنین برای ساخت عضلات بسیار عالی هستند. برای عضله سازی بهتر است که هر روز 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به غذا های خود اضافه کنید.

    درمان عفونت های کاندیدا

    مطالعات نشان داده که اسید اسکوربیک و لوریک اسید موجود در روغن نارگیل درمان طبیعی کاندیدا آلبیکنز هستند.
    برای درمان کاندیدا آلبیکنز مواد غذایی تصفیه شده را از رژیم غذایی حدف کنید و هر روز یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را سه بار در روز به عنوان مکمل مصرف کنید.

    تسکین زکام

    اگر آبریزش بینی یا آلرژی دارید کافیست برای درمان کمی روغن نارگیل داخل سوراخ بینی بریزید.

    حفظ تعادل هورمونی بدن

    روغن نارگیل به طور طبیعی می تواند هورمون ها را متعادل کند چون منبع خوب چربی های اشباع شده از جمله اسید لوریک است. مطالعات نشان داده اند که روغن نارگیل یک چربی عالی برای دوران یائسگی می باشد و ممکن است اثرات مثبت بر روی میزان استروژن داشته باشد.

    مضرات و عوارض روغن نارگیل

    به ندرت عوارض جانبی برای روغن نارگیل گزارش شده است. فقط گاهی ممکن است افرادی به نارگیل حساسیت نشان دهند.


    خواص روغن نارگیل

     روغن نارگیل

    • mytools mytools

    تعبیر خواب کتاب

    دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۲ ب.ظ



    تعبیر خواب کتاب,تعبیر خواب کتاب قرآن,تعبیر خواب کتاب خواندن,تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتاب خریدن,تعبیر خواب کتاب امام صادق,تعبیر خواب کتاب درسی,تعبیر خواب کتاب گرفتن,تعبیر خواب کتاب هدیه دادن,تعبیر خواب کتابخانه,تعبیر خواب کتاب های زیاد,تعبیر خواب کتاب دعا,تعبیر خواب کتابهای زیاد,تعبیر خواب کتاب در دست داشتن,تعبیر خواب کتاب دعا هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتابفروشی,تعبیر خواب کتاب حافظ,تعبیر خواب کتاب قرآن,تعبیر خواب گرفتن کتاب دعا,تعبیر خواب کتاب قران هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتاب قدیمی,تعبیر خواب کتاب جدید,تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتاب دعا,تعبیر خواب کتاب قران,تعبیر خواب خریدن کتاب دعا,تعبیر خواب کتابفروشی,تعبیر خواب کتاب انجیل,تعبیر خواب کتاب دعا خواندن,تعبیر خواب کتاب و کتابخانه,تعبیر خواب کتاب انجیل,تعبیر کتاب قرآن در خواب,تعبیر خواب خرید کتاب قرآن,تعبیر خواب دیدن کتاب انجیل,تعبیر هدیه گرفتن کتاب در خواب,تعبیر خواب گرفتن کتاب قران,تعبیر خواب کتاب ابن سیرین,تعبیر خواب دیدن کتابخانه,تعبیر خواب خریدن کتاب قران,تعبیر خواب کتاب تورات,تعبیر خواب کتاب قرآن

    تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن و دیدن کتاب در خواب

    تعبیر خواب کتاب,تعبیر خواب کتاب قرآن,تعبیر خواب کتاب خواندن,تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتاب خریدن,تعبیر خواب کتاب امام صادق,تعبیر خواب کتاب درسی,تعبیر خواب کتاب گرفتن,تعبیر خواب کتاب هدیه دادن,تعبیر خواب کتابخانه,تعبیر خواب کتاب های زیاد,تعبیر خواب کتاب دعا,تعبیر خواب کتابهای زیاد,تعبیر خواب کتاب در دست داشتن,تعبیر خواب کتاب دعا هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتابفروشی,تعبیر خواب کتاب حافظ,تعبیر خواب کتاب قرآن,تعبیر خواب گرفتن کتاب دعا,تعبیر خواب کتاب قران هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتاب قدیمی,تعبیر خواب کتاب جدید,تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن,تعبیر خواب کتاب دعا,تعبیر خواب کتاب قران,تعبیر خواب خریدن کتاب دعا,تعبیر خواب کتابفروشی,تعبیر خواب کتاب انجیل,تعبیر خواب کتاب دعا خواندن,تعبیر خواب کتاب و کتابخانه,تعبیر خواب کتاب انجیل,تعبیر کتاب قرآن در خواب,تعبیر خواب خرید کتاب قرآن,تعبیر خواب دیدن کتاب انجیل,تعبیر هدیه گرفتن کتاب در خواب,تعبیر خواب گرفتن کتاب قران,تعبیر خواب کتاب ابن سیرین,تعبیر خواب دیدن کتابخانه,تعبیر خواب خریدن کتاب قران,تعبیر خواب کتاب تورات,تعبیر خواب کتاب قرآن

    کد تولز » ابزار وبلاگ حرفه ای » تعبیر خواب » tabire khab

    تعبیر خواب کتاب و تعبیر خواب کتاب هدیه گرفتن یکی از خواب های رایج و معمول است در این ساعت تمامی تعابیر خواب انواع کتاب را با هم مرور می کنیم.

    تعبیر خواب کتاب لوک اویتنهاو
    اگر در خواب خود کتاب دیدی به معنای مصیبت است.اگر در خواب خود کتابی علمی دیدی تعبیرش افتخار بزرگ است. اگر در خواب خود دیدی که کتابی خریدی به معنای این است که خبری در راه است. اگر در خواب خود دیدی که کتابی هدیه گرفتی به معنای یک اتفاق غیر منتظره است. اگر در خواب خود کتابی سوخته دیدی به معنای از دست دادن یک دوست است.

    تعبیر خواب کتاب آنلی بیتون
    اگر در خواب خود دیدی که کتابی را مطالعه میکردی به معنای درست کاری و به دست آوردن مال است. اگر در خواب دیدی که برای درک معنی کتابی زمان زیادی را تلف میکنی به معنای به دست آوردن داشن بسیار است. اگر در خواب دیدی که کتاب های کهنه را مطالعه میکنی به معنای پرهیز از شر و بدی است.

    تعبیر خواب کتاب امام صادق (ع) 
    دیدن مصحف خواندن، دلیل علم و حکمت است. اگر دید قران می خواند یا در آن نگاه می کرد، دلیل که علم و حکمت آموزد. اگر مصحفی بخرید، دلیل که طالب علم شود. اگر مصحف را به آتش بسوخت، دلیل بر فساد دین او است.

    دیدن مصحف بر پنج وجه است:
    علم،
    میراث،
    امانت،
    روزی،
    مال و نعمت.

    تعبیر خواب قرآن خواندن

    اگر در خواب بیند که آیه رحمت می خواند، دلیل بشارت است از حق تعالی. پس شکر باید نمود. اگر بیند آیه عذاب خواند، دلیل خشم حق تعالی بود پس توبه باید کرد.

    تعبیر خواب کتاب محمد بن سیرین
    اگر کسی در خواب بیند کتابی می خواند، دلیل که راه دین گزیند و کارهای بسته بر وی گشاده شود

    اگر بیند کتاب اخبار بر حدیث می خواند، دلیل که مقرب پادشاه شود،

    اگر بیند کتاب فقه می خواند، دلیل که ازناکردنی بازایستد.

    اگر بیند اصول می خواند، دلیل که به کاری مشغول شود و فایده دینی یابد.

    اگر دید کتاب قصص می خواند، دلیل که به قصه های انبیاء و اولیاء حریص بود. اگر بیند کتاب ملوک و سلاطین می خواند، دلیل ملامت است.

    اگر دید حکمت می خواند، دلیل که قران خواند. اگر دید نحو می خواند، دلیل به شغل دنیائی مشغول شود.

    تعبیر خواب کتاب ابراهیم کرمانی
    اگر کتاب شعر می خواند، دلیل که کاری کند و مردمان او را ملامت نمایند.

    اگر دید کتاب حساب می خواند، دلیل که همواره اندوهگین شود.

    اگر افسانه و مضاحک می خواند، دلیل که غیبت مردم کند و رسوا شود.

    تعبیر خواب کتاب منوچهر مطیعی تهرانی
    معبران نوشته اند اگر کسی در خواب ببیند کتاب حساب می خواند غمگین می شود و چنان چه افسانه و مضحک بخواند غیبت مردم می کند و چیزهای دیگری در همین زمینه که زیاد پایه علمی نمی تواند داشته باشد.

    کتاب در خواب های ما انعکاسی است از علاقه به دانستن یا تاسف و اندوه ما از آن چه نیاموخته ایم.

    کسانی هستند که کتاب جزئی از زندگی روزانه ایشان است مثل نویسندگان، معلمان، دانشمندان، محققان و بالاخره ناشران. این مردم با کتاب زندگی می کنند. این ها اگر کتاب در خواب ببینند خوابشان تعبیر تعیین کننده یی ندارد.

    اما دیگران که با کتاب آمیختگی زیاد ندارند و به ندرت اتفاق می افتد لای کتابی را بگشایند اگر کتاب ببینند باید به دنبال تعبیر آن باشند.

    برای این ها کتاب همان طور که گفته شد واکنشی است از تمایلشان به دانستن یا تاسفشان از آن چه نیاموخته اند یا نتوانسته اند بیاموزند.

    گاه برخوردهای ما در زندگی روزانه این احساس را در ما به وجود می آورد که مثلا می توانستیم فلان زبان خارجی را یاد بگیریم ولی وقت صرف نکردیم، همین طور دلمان می خواهد که بدانیم در آسمان ها چه می گذرد، این دو نوع کشش در خواب های ما عکس العملی به شکل کتاب ظاهر می کند.

    حال اگر در خواب ببینید که کتابی می خوانید و از آن خوشتان می آید با دوستی خردمند و آگاه آشنا می شوید. اگر دیدید به جائی وارد شدید که مثل کتاب خانه کتاب های زیادی آن جا وجود داشت در جمعی حضور می یابید که از نظر فکری و دانش بر شما امتیاز دارند.

    اگر دیدید کتابی پاره همراه دارید در جائی که باید عقل و فهم شما کار ساز باشد در می مانید و نمی توانید چاره چوئی کنید.

    اگر دیدید کسی کتابی به شما داد یا از کتاب خانه کتابی خریدید یک نفر به شما کمک فکری می کند و از هدایت دوستی سود می برید.

    اگر دیدید کتابی را می فروشید دوستی را از دست می دهید.

    اگر دیدید کتاب شما ضایع شده یا مثلا در آب افتاده یا سوخته تعبیر همان است که دوستی با شما قطع دوستی می کند.

    مرتبط: تعبیر خواب مورچه ❃ تعبیر خواب برف ❃ تعبیر خواب ماهی ❃ تعبیر خواب آتش ❃ تعبیر خواب مار ❃ تعبیر خواب حاملگی ❃ تعبیر خواب مو ❃  تعبیر خواب نماز ❃ تعبیر خواب پول❃ تعبیر خواب باران

    تعبیر خواب کتاب


    تعبیر خواب کتاب 

    • mytools mytools