زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

پست 35

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲ ب.ظ

فتوشاپ آنلاین فارسی

ادوبی فتوشاپ (به انگلیسی: Adobe Photoshop) یک ویرایشگر گرافیک شطرنجی است که توسط شرکت ادوبی برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک‌اواس گسترش می‌یابد. این نرم‌افزار به‌طور رسمی در سال ۱۹۸۸ توماس و جان نول ساخته شد.

از آن زمان تاکنون قابلیت‌ها و ابزارهای زیادی به این نرم‌افزار افزوده شده‌است. نام فتوشاپ تبدیل به یک نشان تجاری عام و همچنین یک فعل به عنوان فتوشاپینگ (photoshopping) به معنای فتوشاپ کردن نیز شده‌است.

فتوشاپ می‌تواند تصاویر گرافیکی شطرنگی (raster) را ایجاد یا ویرایش کند و همچنین از مدل‌های رنگی آرجی‌بی، سی‌ام‌وای‌کی، ال‌ای‌بی و Duotone پشتیبانی می‌کند.

قالب پرونده PSD و PSB مخصوص پروژه‌های فتوشاپ هستند. علاوه بر ویرایش گرافیک شطرنجی، فتوشاپ توانایی‌های اندکی در ویرایش و رندر گرافیک برداری مانند گرافیک رایانه‌ای سه‌بعدی را دارد. فتوشاپ برای ایجاد، ترکیب، ویرایش تصاویر، بازسازی، روتوش، مَسک، موکاپ و اینفوگرافی پوسترهای تبلیغاتی،

کارت ویزیت، نشان‌واره، بنرها، سربرگ‌ها، رابط گرافیکی نرم‌افزارها، جلد کتاب و محیط‌های گرافیکی سایت‌ها به کار می‌رود. کار اصلی این نرم‌افزار، تدوین و ویرایش عکس است که می‌توان با امکانات موجود در عکس‌ها تغییرات بسیار زیاد و متنوعی را به وجود آورد.

فتوشاپ برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش تولید شده‌است. هم‌چنین نگارش‌های گوناگون این نرم‌افزار تا نگارش دهم، در سیستم‌عامل لینوکس نیز با کمک ابزارهای میانه (مانند کراس‌اوور) قابل استفاده‌است.

آخرین نسخهٔ رسمی پایدار این نرم‌افزار نسخهٔ بیست و دوم است که در اواخر ۲۰۲۰ منتشر شد و با اسم ادوبی فتوشاپ ۲۰۲۱ شناخته می‌شود.[۱] (سی‌اس مخفف عبارت Creative Suite است و به معنای برنامهٔ خلاق است).

فتوشاپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با افزودن امکانات جانبی اعم از انواع افزونه امکانات آن را گسترش دهند. کلمهٔ CC مخفف Creative Cloud است و به معنای ابر خلاق می‌باشد.

فتوشاپ آنلاین

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی