زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص پیازچه

يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۵۹ ق.ظ

خواص پیازچه,فواید پیازچه,مضرات پیازچه, پیازچه,خواص پیازچه در بارداری,خواص پیازچه برای مو,خواص دم پیازچه,خواص پیازچه برای نوزاد,پیازچه چیست؟,مضرات پیازچه,خواص پیازچه چیست,خواص پیازچه سبزی,خواص پیازچه سیر,فرق پیاز و پیازچه,خواص ریشه پیازچه,خواص پیازچه کوهی,خواص پیازچه برای سرماخوردگی,مضرات پیازچه چیست

خواص پیازچه

خواص پیازچه,فواید پیازچه,مضرات پیازچه, پیازچه,خواص پیازچه در بارداری,خواص پیازچه برای مو,خواص دم پیازچه,خواص پیازچه برای نوزاد,پیازچه چیست؟,مضرات پیازچه,خواص پیازچه چیست,خواص پیازچه سبزی,خواص پیازچه سیر,فرق پیاز و پیازچه,خواص ریشه پیازچه,خواص پیازچه کوهی,خواص پیازچه برای سرماخوردگی,مضرات پیازچه چیست

پیازچه به انگلیسی به معنی Scallion  |  همه چیز درباره پیازچه , فواید پیازچه و مضرات فلفل سیاه

کاهش وزن و لاغری
پیازچه از سبزیجات کم کالری اما بسیار مغذی است که برای کاهش وزن مفید است. فیبر موجود در پیازچه به کاهش اشتها کمک کرده و باعث می شود مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشیم.

مصرف پیازچه باعث کاهش چربی های اضافی بدن شده و در درمان چاقی مفید است.

لخته شدن خون
پیازچه سرشار از ویتامین K می باشد، به طوری که نصف فنجان پیازچه کل نیاز روزانه بدن به ویتامین K را برطرف می کند. این ویتامین از مواد ضروری و مورد نیاز برای لخته شدن خون می باشد.

مصرف پیازچه مخصوصا بعد از عمل جراحی یا آسیب هایی که منجر به خونریزی شده است، بسیار مفید است.

سیستم ایمنی بدن
پیازچه به دلیل دارا بودن ویتامین C مثل پرتقال و سایر ترکیبات مغذی باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و از انواع بیماری و عفونت پیشگیری می کند.

آنتوسیانین و کورستین از جمله فلاونوئیدهای موجود در پیازچه می باشند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن حیاتی هستند.

سلامت قلب
بیماری های قلبی از علل اصلی مرگ و میر در جهان می باشد. پیازچه تاثیر عالی در کاهش کلسترول بد خون و تری گلیسیرید داشته و از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

ویتامین K موجود در پیازچه از سخت شدن مویرگ ها و رسوب کردن کلسیم در دیواره رگ ها جلوگیری و قلب را سالم و قوی نگه می دارد و جریان خون را بهبود می بخشد.

سلامت استخوان
با مصرف پیازچه ویتامین K موجود در آن باعث افزایش تولید پروتئین خاصی می شود که در حفظ کلسیم بدن و افزایش تراکم استخوانی نقش اساسی داشته و سلامت استخوان ها را تضمین می کند.

مصرف پیازچه خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش داده و از شکستگی های استخوانی پیشگیری می کند. این خاصیت پیازچه به خصوص برای افراد مسن مفید است.

پیازچه مفید برای سلامتی گوارشی
پیازچه، تاثیر مثبتی بر روی عملکرد دستگاه گوارش دارد. پیازچه، سلامت گوارشی را بهبود می بخشد،و می تواند شما را در برابر ابتلا بهاسهال محافظت کند همانطور که قبلا ذکر شد، پیازچه دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است و باکتری هایی که به طور معمول باعث اسهال می شوند را از بین میبرد علاوه بر این، ترکیب ویتامین C که در این پیاز قرار دارد، جذب مواد غذایی را بهبود می بخشد و به هضم غذا کمک می کند.

بهبود سلامت پوست شما با پیازچه
ویتامین C موجود در پیازچه، پوست شما را سفید و شاداب میکند ؛ علاوه بر این، ویتامین C نیز در برابر رادیکال های آزاد مبارزه می کند، که سلامت پوست را بهبود می بخشد.

مبارزه با کم خونی با کمک پیازچه
به نظر می رسد که پیازچه سبب بروز کم خونی نیز خواهد شد ؛ این سبزی ها ،از کم خونی جلوگیری و آن را درمان می کند.همانطور که میدانید، کم خونی، وضعیتی است که بدن شما مقدار کافی گلبول های قرمز را تامین نمی کند.

پیازچه، می تواند کم خونی را درمان کند، زیرا مقدار زیادی آهن دارد که برای تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز بسیار مفید خواهد بود به علت تولید گلبول های قرمز، شکی نیست که از عوارض ناشی از کم خونی مانند ؛نارسایی قلبی یا سکته مغزی جلوگیری می شود.

 پیازچه بخورید ، انرژی خود را افزایش دهید
اگر در طول روز پس از انجام فعالیت های زیاد احساس خستگی (علت خستگی و خواب آلودگی در طول روز) می کنید، باید سعی کنید از پیازچه استفاده کنید به نظر می رسد که پیازچه سبب کاهش خستگی بدن و همچنین افزایش انرژی شما می شود این، به این دلیل است که پیازچه حاوی آهن و ویتامین C است. آهن موجود در پیازچه ،سبب تولید گلبول های قرمز می شود، تا انرژی شما را افزایش دهد و خستگی را کاهش دهد. در عین حال، ویتامین C که در پیازچه نیز وجود دارد، جذب آهن را بسیار آسان می کند.

تاثیر پیازچه بر کاهش آلرژی
پیازچه برای سلامت تنفسی بسیار مفید خواهد بود بنابراین، جای تعجب نیست که پیازچه باعث کاهش پاسخ آلرژیک نیز خواهد شد این ،به این دلیل است که پیازچه حاوی کورستین است که خواص ضد هیستامین دارد ، این خواص، شما را از واکنش های آلرژیک که باعث مشکلات تنفسی مانند آسم و گلودرد می شود، محافظت میکند.

ترمیم زخم پیازچه
پیازچه، بسیار خوب خواهد بود برای سرعت بخشیدن به روند بهبود زخم های شما، به ویژه زخم های باز این، به این دلیل است که پیازچه حاوی ترکیبات گوگرد است همچنین، همانطور که قبلا ذکر شد، پیازچه دارای خواص ضد باکتریایی است،و باکتری های زخم را از بین میبرد.

فشار خون پایین با خوردن پیازچه
مزایای بعدی پیازچه، این است که این سبزی می تواند سطح فشار خون را کاهش دهد و بنابراین هر زمان که بخواهید فشار خون را کاهش دهید، پیازچه مصرف کنید ترکیب گوگرد ،دارای توانایی عالی برای کاهش فشار خون و همچنین مهار تجمع پلاکت است این نوع پیاز ،برای محافظت از عوارض ناشی از فشار خون بالا، مانند سکته مغزی، بسیار مفید خواهد بود.

پیازچه مفید برای زنان باردار
در جواب به این سوال که چه نوع ماده غذایی مناسب زنان باردار است، باید بگوییم پیازچه ؛ پیازچه ،حاوی مقدار زیادی اسید فولیک و ویتامین B3 است اسید فولیک، ماده مغذی است که تأثیر خوبی بر رشد جنین خواهد گذاشت، و شما بارداری سالمی خواهید داشت ؛ همچنین ،خطر ابتلا به نقص لوله عصبی در نوزاد را کاهش میدهد.اگر میخواهید غذای سالم داشته باشید، باید این نوع پیاز را مصرف کنید.

ارزش غذایی پیازچه
پیازچه منبع بسیار خوبی برای ویتامین ث، کروم، فیبر غذایی و منبع خوبی برای منگنز، مولیبدن، ویتامین ب6، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر است. از دیگر مواد اصلی و موثر موجود در پیازچه ترکیبات سولفیدی شامل سیستئین، سولفوکسید و فلاونوئیدها، ساپونین ها و ایزوتیوسیاناتها است. جالب است بدانید مواد مغذی گیاهی در پیازچه ۱۰۰برابر بیشتر از پیاز معمولی و کاملا رشد کرده است و بیشتر این مواد مغذی در قسمت سبز رنگ پیازچه (دم پیازچه) قرار دارد.

مضرات پیازچه
از مصرف پیاز چه‌های پوست کنده و مانده خودداری کنید چرا که پیازچه نیز همانند پیاز میکروبهای موجود در محیط را به سرعت جذب میکند.
افراد مبتلا به بیماری پفیگوس بهتر است از خوردن پیاز و پیازچه و هم خانواده های آن نظیر سیر، تره و تربچه خودداری کنند.
در مورد طبخ پیازچه توصیه میشود برای بهره گیری بیشتر از خواص پیازچه، از سرخ کردن زیاد آن پرهیز کنید.
به طور کلی پیاز و پیازچه چون دارای طبع گرم است، زیاده روی در مصرف آن برای افراد با طبع گرم مضر بوده و موجب فراموشی و سردرد می‌شود‌.

پیشنهاد: خواص تخم شربتی • خواص شیر  • خواص پیاز • خواص اسفناج • خواص بامیه 

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی