زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص شیر

چهارشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ب.ظ

خواص شیر,خواص شیر گرم,خواص شیر برای مو,خواص شیر برای لاغری,خواص شیر برای کودکان,خواص شیر برای قلب,خواص شیر برای پوست,خواص شیر برای معده,فواید شیر در شب,فواید شیر ,فواید شیر برای بزرگسالان,فواید شیر پاستوریزه,فواید شیر برای کودکان,فواید شیر برای موی سر

 

خواص شیر

خواص شیر,خواص شیر گرم,خواص شیر برای مو,خواص شیر برای لاغری,خواص شیر برای کودکان,خواص شیر برای قلب,خواص شیر برای پوست,خواص شیر برای معده,فواید شیر در شب,فواید شیر ,فواید شیر برای بزرگسالان,فواید شیر پاستوریزه,فواید شیر برای کودکان,فواید شیر برای موی سر

شیر  خوارکی به انگلیسی به معنی Edible milk  |  همه چیز درباره شیر خوراکی , فواید شیر و مضرات شیر

خواص شیر خوراکی

طبع شیر از دیگاه طب سنتی معتدل بوده، مصرف آن برای همه سنین و هر مزاجی مفید است. خواص خوردن شیر برای کودکان و نوجوانان بسیار گسترده بوده، کمک به رشد کودک، تامین نیازهای غذایی و تقویت و استحکام استخوانبدی کودک از مزایای مصرف شیر توسط کودکان است. متخصصان تغذیه نوشیدن 2 لیوان شیر در روز را برای کودکان توصیه میکنند.

خواص شیر برای حفظ سلامت و زیبایی پوست شامل، کاهش چین و چروک پوست، افزایش لطافت و نرمی پوست، پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلولهای مرده پوست، کاهش و التیام سوزش پوست در اثر آفتاب سوختگی و آلودگی هوا از خواص خوردن شیر برای پوست است.

خوردن شیر به درمان افسردگی، رفع بدخلقی و احساس خستگی و داشتن خواب راحت کمک میکند. به طور کلی شیر حاوی تریپتوفان (یک نوع اسید آمینه) بوده که به خواب راحت کمک می کند. این ماده باعث تحریک سروتونین و ملاتونین در بدن و در نتیجه ایجاد آرامش و خواب راحت می شود. بنابراین بهترین زمان خوردن شیر، قبل از خواب شبانه است.

شیر از مواد غذایی است که همراه با برخی از خوراکی های دیگر خواص درمانی آن چند برابر شده، و اثرات مفیدی برای سلامت خواهد داشت. از آن جمله خواص شیر موز، شیر و عسل، شیر و خرما و ... است. البته توصیه هایی نیز در مورد مصرف شیر با سایر غذا ها وجود دارد،

به عنوان مثال، در صورتی که فرد شیر می‌نوشد حتما یک ساعت بعد از آن سراغ غذاهایی که از گوشت و تخم‌مرغ تهیه شده، نرود و در صورتی که گوشت یا تخم‌مرغ میل کرده به مدت 3 ساعت صبر کند تا این غذا هضم شود و پس از آن شیر بنوشد تا بتواند از خواص آن بهره‌مند شود.

نوشیدن شیر برای لاغری و کاهش وزن مفید بوده، ضمن اینکه موارد مورد نیاز بدن را تامین میکند از بروز چاقی نیز پیشگیری میکند.
رشد و سلامت استخوانها، پیشگیری از پوکی استخوان، آرتروز و ... از دیگر خواص خوردن شیر است.
مصرف شیر برای سلامت دندانها بسیار مفید بوده، پروتئین موجود در شیر به عنوان یک محافظ از مینای دندان عمل می کندو از پوسیدگی دندانها پیشگیری میکند.
مصرف شیر از بروز بیماری های قلبی عروقی تا حد زیادی پیشگیری نموده، کلسیم موجود در آن، سطح بالای کسترول خون را کاهش می دهد.

پیشنهاد: خواص بادمجان خواص پرتقالخواص فلفل سیاه • خواص زردچوبه • خواص قارچ

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی