زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص لوبیا قرمز

شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ب.ظ

خواص لوبیا قرمز برای لاغری,خواص لوبیا قرمز در طب سنتی,لوبیا قرمز,خواص لوبیا قرمز پخته,خواص لوبیا قرمز چیست,خواص لوبیا قرمز برای کودکان,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا قرمز در بدنسازی,خواص لوبیا قرمز پخته,خواص لوبیا قرمز برای لاغری,خواص لوبیا قرمز برای مو,خواص لوبیا قرمز در بارداری

خواص لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز برای لاغری,خواص لوبیا قرمز در طب سنتی,لوبیا قرمز,خواص لوبیا قرمز پخته,خواص لوبیا قرمز چیست,خواص لوبیا قرمز برای کودکان,خواص لوبیا قرمز,خواص لوبیا قرمز در بدنسازی,خواص لوبیا قرمز پخته,خواص لوبیا قرمز برای لاغری,خواص لوبیا قرمز برای مو,خواص لوبیا قرمز در بارداری

لوبیا قرمز به انگلیسی به معنی Kidney bean | همه چیز درباره لوبیا قرمز و فواید لوبیا قرمز

خواص لوبیا قرمز 
طبع لوبیا قرمز گرم و تر است.‏ یکی از خواص لوبیا قرمز اینست که ادرار آور است و موجب افزایش ادرار می شود. همچنین برای درمان بیماریهای دستگاه ادراری مصرف لوبیا قرمز توصیه می شود. برای درمان سنگ کلیه لوبیا قرمز بخورید.

از خواص لوبیا قرمز اینست که سینه و ریه را نرم می‌کند و همچنین آب را از بدن خارج می‌سازد.‏ لوبیا قرمز مقوی قلب است.‏ باعث تحریک نیروی جنسی می گردد.

برای رفع بیماریهای قلبی از لوبیا قرمز استفاده کنید. لوبیا قرمز روده‌ها را تمیز می‌کند.‏ یکی دیگر از مهمترین خواص لوبیا قرمز کاهش فشار خون و درمان یبوست است.

برخی دیگر از خواص لوبیا قرمز
طبق بررسی های بدست امده مصرف لوبیا قرمز برای دارندگان گروه خون B سودمند، و برای سه گروه خونی دیگر مضر است.

لوبیا قرمز دارای سدیم پائین و پتاسیم بالا می باشد . افراد مبتلا به فشارخون و دیابتی ها میتوانند با خیالت راحت لوبیا قرمز بخورند.

مضرات لوبیا قرمز
لوبیا قرمز حاوی غلظت بالایی از ماده ای سمی به نام فیتوهماگلوتین است. البته نگران نباشید زیرا با جوشاندن لوبیا قرمز به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد غلظت این ماده سمی کاهش می یابد و بی خطر می شود. ولی مصرف خام لوبیا قرمز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نحوه پخت لوبیا قرمز
لوبیا قرمز خشک را پاک کنید تا هیچ گونه آلوگی و سنگ ریزه ای نداشته باشید.

لوبیا ها را خوب بشویید و به مدت 8 ساعت در آب سرد خیس کنید. روز بعد لوبیا قرمز را در قابلمه ای بریزید و به ازای هر فنجان لوبیا، 3 فنجان آب به آن ها اضافه کنید و بگذارید 1 تا 2 ساعا بپزند تا خوب له شوند.

موارد مصرف لوبیا قرمز
لوبیا قرمز را برای تهیه خورش کرفس و خورش قورمه سبزی، خوراک لوبیا قرمز، سوپ و سالاد لوبیا قرمز، لوبیا قرمز پلو و ماکارونی با لوبیا قرمز استفاده می کنند.

ارزش غذایی لوبیا قرمز (100 گرم)
کالری : 333
چربی : 0.8 گرم
کربوهیدرات : 60 گرم
پروتئین : 24 گرم
فیبر : 25 گرم
قند : 2.2 گرم

پیشنهاد: خواص فلفل دلمه ای • خواص نخود فرنگی • خواص ذرت پخته • خواص سیب زمینی • خواص گردو

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی