زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص فلفل دلمه ای

شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ب.ظ

خواص فلفل دلمه ای,خواص فلفل دلمه ای برای پوست,فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای پخته,خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار,خواص فلفل دلمه ای برای مو,مضرات فلفل دلمه ای,خواص فلفل دلمه برای معده,فلفل دلمه ای در طب سنتی,فلفل دلمه ای نر و ماده,خواص فلفل دلمه ای قرمز,خواص فلفل دلمه ای رنگی,خواص فلفل دلمه ای برای پوست,خواص فلفل دلمه ای زرد,خواص فلفل دلمه ای در بارداری

خواص فلفل دلمه ای

خواص فلفل دلمه ای,خواص فلفل دلمه ای برای پوست,فلفل دلمه ای, خواص فلفل دلمه ای پخته,خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار,خواص فلفل دلمه ای برای مو,مضرات فلفل دلمه ای,خواص فلفل دلمه برای معده,فلفل دلمه ای در طب سنتی,فلفل دلمه ای نر و ماده,خواص فلفل دلمه ای قرمز,خواص فلفل دلمه ای رنگی,خواص فلفل دلمه ای برای پوست,خواص فلفل دلمه ای زرد,خواص فلفل دلمه ای در بارداری

فلفل دلمه ای به انگلیسی به معنی Bell pepper |  همه چیز درباره فلفل دلمه ای و فواید فلفل دلمه ای

خواص فلفل دلمه برای مقابله با بیماری ها
در حالت کلی ویتامین ها، ترکیبات آنتی اکسیدانی و فیبرهای موجود در میوه ها و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد.

نتایج پژوهش های متعددی نشان داده است که مصرف زیاد میوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و دیگر بیماری ها را کاهش می دهد.فلفل دلمه ای جزو سبزیجاتی است که حاوی بیشترین میزان ویتامین C می باشد.

این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای مقابله با بیشتر بیماری ها لازم است. کمبود این ویتامین اضطراب و استرس را در وجود شما بالا می برد. خودتان هم بهتر می دانید که استرس منشأ بسیاری از بیماری هاست برای همین هم اگر آدم مضطربی هستید، سیگار می کشید و یا جنینی در شکم دارید نیازتان به ویتامین C به مراتب بیشتر است.

یعنی ۱۲۰ میلی گرم در روز. ویتامین C بسیار موثر و مفید است و تأثیر ویتامین های A و E را بالا می برد. این ویتامین برای ساخت سلول ها و بافت های بدن، بهبود جای زخم و جذب آهن لازم است.

از این گذشته این ویتامین با همکاری کاروتن و ویتامین A از ابتلا به بیماری های مزمن پیشگیری می کند. برای همین هم توصیه می کنیم با افزایش مصرف فلفل دلمه ای باک ویتامین C تان را پر کنید تا از بیماری های مختلف دور بمانید.

فلفل دلمه ای به ویژه از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، کاهش قدرت بینایی و گرفتگی بینی پیشگیری می کند. مصرف این سبزی راهی است برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه،آرتریت و جلوگیری از افزایش کلسترول بد خون.

خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار
در دوران بارداری توصیه مصرف روزانه هشتاد و پنج میلی گرم ویتامین C الزامی است بنابراین خوردن ویتامین c در یک رژیم غذایی متعادل در فواصل منظم ضروری است.

فلفل دلمه ای جزء سبزیجاتی ست که حاوی ویتامین ث فراوان است پس در دوران بارداری مصرف این سبزی پرخاصیت بسیار توصیه می شود.

خواص فلفل دلمه ای برای پوست و مو
1. جوان سازی پوست صورت
فلفل دلمه ای حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان و ویتامین C است که با افزایش تولید کلاژن باعث کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت می شود.

2. پاک سازی پوست صورت
فلفل دلمه ای برای پاکسازی پوست صورت و از بین بردن سلول های مرده پوست مفید می باشد.

ماسک فلفل دلمه ای برای صورت

مقداری آب هویج را با آب فلفل دلمه ای سبز ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

3. درمان قارچ پای ورزشکاران
فلفل دلمه ای دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی بوده و برای درمان قارچ پای ورزشکاران مفید می باشد.

4. تقویت و افزایش رشد ناخن
فلفل دلمه ای سبز دارای مقادیر بالایی سیلیکون طبیعی است که باعث تقویت و افزایش رشد ناخن ها می شود.

5. تقویت و افزایش رشد مو
فلفل دلمه ای زرد و قرمز باعث تحریک گردش خون در پوست سر شده و برای تقویت و افزایش رشد مو مفید می باشد.

ماسک تقویت کننده موی سر

2 عدد فلفل دلمه ای قرمز را در دو فنجان آب جوش بیندازید و بگذارید 5 تا 6 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید. پس از خنک شدن آن را بر روی پوست سر و موها خوب ماساژ دهید وبگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس مو ها را با آب گرم بشویید.

6. درمان موخوره و موهای خشک و آسیب دیده
مقادیر بالای ویتامین C موجو در فلفل دلمه ای برای درمان موخوره و مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

طبع فلفل دلمه ای
طبع فلفل دلمه ای گرم و خشک می باشد. فلفل دلمه ای حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، کاروتنوئید، فیبر، پتاسیم، فولات، ویتامین k، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 می باشد.

فلفل دلمه ای 900 سال پیش در جنوب غربی اکوادور کشت می شد، امروزه امروزه چین و پس از آن مکزیک و اندونزی بزرگترین تولید کنندگان فلفل دلمه ای در جهان هستند.

از نظر گیاه شناسی فلفل دلمه ای نوعی میوه می باشد اما از نظر تغذیه ای در خانواده ی سبزیجات قرار می گیرد.

فلفل دلمه ای سبز، قرمز، زرد و نارنجی را به صورت فلفل دلمه ای خام برای تهیه انواع سالاد و فلفل دلمه ای پخته برای تهیه انواع دلمه، سوپ، ساندویچ و خوراک استفاده می کنند.

پاپریکا چیست؟
فلفل دلمه ای قرمز خشک شده و پودر شده که به آن پاپریکا گفته می شود را به عنوان ادویه برای خوش طعم شدن غذا استفاده می کنند.

فلفل دلمه ای نر و ماده
فلفل دلمه ای هایی که چهار برجستگی دارند ماده و آن هایی که سه برجستگی دارند نر هستند، فلفل دلمه ای ماده پر از دانه بوده اما شیرین تر است و برای خام خوردن مناسب می باشد.

فلفل دلمه ای نر برای پخت و پز مناسب تر می باشد.

همه چیز درباره فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای بر خلاف اسمش حاوی کپسایسین نمی باشد به همین دلیل تند نیست
نام فلفل به اشتباه توسط کریستف کلمب به این گیاه داده شد
فلفل دلمه ای سبز، قرمز، زرد و نارنجی حاوی مقادیر بالایی ویتامین های C و A هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشند
فلفل دلمه ای در قرن هفدهم به عنوان یکی از مواد غذایی رایج مورد استفاده قرار می گرفت

ارزش غذایی فلفل دلمه ای (100 گرم)

کالری : 20
چربی : 0.2 گرم
فیبر : 1.7 گرم
کربوهیدرات : 4.6 گرم
پروتئین : 0.9 گرم
قند : 2.4 گرم

مضرات  فلفل دلمه ای

ایجاد جوش و کهیر

یکی از زیان های فلفل دلمه ای برای افرادی که پوست حساس و تحریک پذیری دارند این است که می تواند باعث مشکلاتی روی سطح پوست شما شود.  این حساسیت ها می توانید به ایجاد جوش ، آکنه ، اگزمای پوستی و کهیر ختم شود. این افراد بهتر است مشاوره با متخصص تغذیه را فراموش نکنند.

ناراحتی معده و نفخ
یکی از عوارض فلفل دلمه ای در صورتی که خام مصرف شود ایجاد مشکلاتی برای دستگاه گوارش است. مصرف فلفل دلمه ای به صورت خام باعث می شود معده نفخ کند و افرادی که از معده حساس دارند یا مشکلات معده ای دارند بهتر فلفل دلمه ای را به صورت خام مصرف نکنند.

منبع: کد تولز ایزار وبلاگ

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی