زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص نخود فرنگی

جمعه, ۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۷ ب.ظ

نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی برای مو,مضرات نخود فرنگی برای مردان,خواص نخود فرنگی در بارداری,طبع نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی برای کودک,پخت نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی پخته,نخود فرنگی و نازایی,خواص نخود فرنگی در بدنسازی,کنسرو نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی در طب سنتی,خواص نخود فرنگی برای لاغری,نخود فرنگی در چه غذاهایی استفاده میشود,خواص نخود فرنگی سبز

خواص نخود فرنگی

نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی برای مو,مضرات نخود فرنگی برای مردان,خواص نخود فرنگی در بارداری,طبع نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی برای کودک,پخت نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی پخته,نخود فرنگی و نازایی,خواص نخود فرنگی در بدنسازی,کنسرو نخود فرنگی,خواص نخود فرنگی در طب سنتی,خواص نخود فرنگی برای لاغری,نخود فرنگی در چه غذاهایی استفاده میشود,خواص نخود فرنگی سبز

نخود فرنگی به انگلیسی به معنی Peas |  همه چیز درباره نخود فرنگی و فواید نخود فرنگی

خواص نخود فرنگی برای لاغری
نخودفرنگی یک ماده غذایی کم کالری و کم چرب و حاوی پروتئین است. در واقع در هر فنجان نخودفرنگی ۱۳۴ کالری وجود دارد و همانطور که گفتیم سرشار از فیبر می باشد. برای همین هم این ماده غذایی در کاهش وزن بسیار موثر عمل می کند. اگر قصد لاغری دارید سوپ سبزیجات تهیه کرده و داخل آن نخودفرنگی بریزید. در این صورت سوپ تان حاوی ۹ گرم فیبر و ۹ گرم پروتئین می شود که جلوی اشتها را گرفته و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می کند. توصیه می کنیم قبل از صرف غذای اصلی تان اول سوپ بخورید. در این صورت حجم زیادی از معده تان اشغال می شود و دیگر میلی به پرخوری نخواهید داشت.

خواص نخود فرنگی در بارداری

نخود فرنگی یا نخود سبز، حاوی مقادیر فراوان ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فیبر و پروتئین است که همه ی این مواد در حد اعتدال برای دوران بارداری مفید محسوب می شوند.
اگرچه در منابع طب سنتی برای زیاده روی در مصرف نخود فرنگی، خاصیت عقیم شدن و ناباروری ذکر شده است، با این حال در پزشکی مدرن چنین چیزی شایعه محسوب می شود و زنان به خصوص در دوران بارداری می توانند با خیال راحت از مصرف نخود فرنگی (سبز) و خواص بیشمار آن بهره ببرند.

خواص نخود فرنگی برای پوست و مو
1. جوان سازی پوست صورت
نخود سبز یک منبع خوب ویتامین C است که باعث افزایش تولید کلاژن پوست می شود و با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

2. درمان سرماسوزک
سرماسوزک تورم و التهاب انگشتان دست و پا و گوش ها در اثر سرما می باشد و نخود فرنگی به درمان سرماسوزک کمک می کند.

نخود سبز را در آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری روغن کنجد را به به آن اضافه کنید، بگذارید بجوشد تا عصاره ی آن در بیاید سپس انگشتان خود را در این آب بشویید تا تورم و درد انگشتان شما کاهش یابد.

3. پوست درخشان و صاف
نخود فرنگی باعث پاکسازی پوست شده و پوست صورت و بدن را درخشان و صاف می کند.

ماسک درخشان کننده پوست نخود فرنگی

مقداری نخود فرنگی را در آب بجوشانید، وقتی پخته شد له کنید و آن را بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

4. درمان ریزش مو و موخوره
نخود فرنگی منبع خوبی از ویتامین های B مانند فولات، ویتامین B6 و ویتامین B12 می باشد، این ویتامین ها با افزایش گلبول های قرمز خون، اکسیژن رسانی به فولیکول های مو را افزایش داده و به درمان ریزش مو و موخوره کمک می کنند.

5. درمان مو های خشک و شکننده
ویتامین C موجود در نخود فرنگی باعث تقویت و آبرسانی به مو ها شده و مو های خشک و شکننده را درمان می کند.

مضرات نخود فرنگی
به بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند توصیه می شود با مشورت پزشک نخود فرنگی مصرف کنند و نباید در مصرف آن به هیچ وجه زیاده روی کنند. نخود فرنگی یکی از سبزیجات نشاسته ای است که حاوی مقدار قابل توجهی کربو هیدرات است. از همین رو به بیماران دیابتی توصیه میشود با مشورت پزشک نخودفرنگی مصرف کنند.

نخود فرنگی در چه غذا هایی استفاده می شود؟

نخود فرنگی را به صورت نخود فرنگی خام برای تهیه انواع سالاد و نخود فرنگی پخته برای تهیه سوپ نخود فرنگی، نخود فرنگی پلو، خورش نخود فرنگی، خوراک نخود فرنگی و کوکو و کتلت نخود فرنگی استفاده می کنند.

اطلاعاتی در مورد نخود فرنگی
نخود فرنگی 5000 سال است که جای خود را در رژیم غذایی مردم جهان باز کرده است.

نخود فرنگی یکی از سبزیجاتی است که به آسانی رشد می کنند و تاکنون جان بسیاری از مردم جهان را از گرسنگی نجات داده است.

کانادا بزرگترین تولید کننده نخود فرنگی در جهان است.

هند بزرگترین وارد کننده نخود فرنگی در جهان می باشد، نخود فرنگی یکی از غذا های محبوب در این کشور می باشد.

ارزش غذایی نخود فرنگی (100 گرم)
کالری : 81
کربوهیدرات : 14 گرم
پروتئین : 5 گرم
قند : 6 گرم
چربی : 0.4 گرم
فیبر : 5 گرم

پیشنهاد: خواص ذرت • خواص سیب زمینی • خواص تخم مرغ • خواص نارنگی • خواص جعفری 

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی