زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص نارنگی

جمعه, ۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۶ ب.ظ

خواص نارنگی,خواص نارنگی برای لاغری,خواص نارنگی برای یبوست,خواص نارنگی برای سرماخوردگی,خواص نارنگی برای پوست صورت,خواص نارنگی ترش,خواص نارنگی برای دیابت,خواص نارنگی در دوران بارداری,خواص دمنوش پوست نارنگی,نارنگی

خواص نارنگی

خواص نارنگی,خواص نارنگی برای لاغری,خواص نارنگی برای یبوست,خواص نارنگی برای سرماخوردگی,خواص نارنگی برای پوست صورت,خواص نارنگی ترش,خواص نارنگی برای دیابت,خواص نارنگی در دوران بارداری,خواص دمنوش پوست نارنگی,نارنگی

نارنگی به انگلیسی به معنی Tangerine |  همه چیز درباره نارنگی و فواید نارنگی

خواص نارنگی برای پوست و مو

1. جوان سازی پوست صورت
ویتامین A و ویتامین C موجود در نارنگی باعث تولید کلاژن شده و به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. همچنین ویتامین A موجود در نارنگی برای درمان زخم ها و دیگر آسیب های پوستی مانند سرطان پوست مفید می باشد.

2. روشن کننده طبیعی پوست
نارنگی دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که پوست صورت را مرطوب کرده و به عنوان روشن کننده طبیعی پوست عمل می کنند.

خواص نارنگی برای لاغری
مصرف نارنگی از یک سو متابولیسم بدن را بالا برده و از سوی دیگر با داشتن پکتین و همی سلولز نقش چربی سوزی را در بدن ایفا می نماید ؛از این رو می تواند در کاهش وزن و لاغری مفید باشد.

خواص نارنگی برای نوزادان و کودکان

نارنگی هضم غذا را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست و سلامت سیستم گوارش در نوزادان و کودکان مفید می باشد. فسفات و کلسیم موجود در نارنگی باعث تقویت استخوان ها و افزایش رشد نوزادان و کودکان می شود. نارنگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و برای درمان سرماخوردگی و سرفه در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

نارنگی یک اکسپکتورانت طبیعی

میوه نارنگی از بهترین داروهای طبیعی ضد‌سرفه است که به اکسپکتورانت طبیعی در میان درمانگران طب سنتی چین معروف است. مصرف این میوه زمستانی به افرادی که مبتلا به سرفه‌های خلط‌دار هستند، بسیار توصیه می‌شود. این میوه همانند شربت اکسپکتورانت خاصیت خلط‌آور دارد و موجب تخلیه اخلاط موذی از گلو و کاهش سرفه‌های بیمار می‌شود.

7 خواص کاربردی و درمانی نارنگی
شاید تا امروز نارنگی را تنها به‌عنوان یک میوه خوش آب و رنگ و خوشمزه می‌شناختید اما با مطالعه این نکات خواهید دید که این میوه در برخی شرایط بحرانی می‌تواند مانند دارویی شفابخش به کمک شما بیاید.

افرادی که دچار مسمومیت با الکل می‌شوند می‌توانند این مسمومیت را با نوشیدن آب نارنگی یا خوردن نارنگی تازه برطرف کنند. خاصیت سم‌زدایی نارنگی به بیمار کمک می‌کند تا خیلی سریع بر مسمومیت و ضعف خود غلبه کند.

اگر به فشار خون مبتلا هستید، نوشیدن آب نارنگی تازه یا افزودن میوه خشک شده آن به غذا به بیمار کمک می‌کند تا فشار خون خود را کاهش داده و آن را کنترل کند.

افرادی که نیاز به دریافت پتاسیم بیشتری دارند می‌توانند از طریق میوه نارنگی، پودر نارنگی یا آب این میوه زمستانی میزان پتاسیم مورد نیاز خود را جبران کنند.

پوست خشک شده نارنگی یکی از مفیدترین بخش‌های این میوه زمستانی برای بهبود سرفه‌های روزهای سرد زمستانی است.

عوارض و مضرات نارنگی
نارنگی ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود که به صورت بثورات پوستی ظاهر می شود. همچنین نارنگی ممکن است در افراد باعث انسداد روده شود.

ارزش غذایی نارنگی
کالری : 53
چربی : 0.3 گرم
پروتئین : 0.8 گرم
قند : 11 گرم
کربوهیدرات : 13 گرم

منبع: ابزار وبلاگ

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی