زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

زیبایی ارایشی بهداشتی

خواص اسفناج

چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

خواص اسفناج

خواص اسفناج برای پوست,خواص اسفناج خام,خواص اسفناج و ماست,خواص اسفناج برای مو,خواص اسفناج برای لاغری,خواص اسفناج در بارداری,مضرات اسفناج,طریقه مصرف اسفناج

 اسفناج به انگلیسی به معنی Spinach | همه چیز درباره خواص و فواید اسفناج برای پوست و مو

خواص اسفناج برای مو

تغذیه ی مناسب برای داشتن گیسوانی زیبا، حیاتی است. برای این منظور، مهم است که یک رژیم غذایی متعادل که مواد مغذی مورد نیازتان را برای تان فراهم می کند، داشته باشید. اسفناج جایگاه مهمی را در این زمینه را اشغال می کند چرا که پر است از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی که سبب بهبود موها می شوند. در ادامه خواص اسفناج را برای مو می بینید.

خواص اسفناج  برای پوست مردان و زنان

اسفناج یک منبع غنی از ویتامین A و ویتامین C است. ویتامین A رنگ پوست را بهبود می بخشد، در حالی که ویتامین C نقش مهمی در اصلاح و همچنین رشد سلول های پوست ایفا می کند. آنتی اکسیدان های شگفت انگیز و موادمغذی موجود در اسفناج حتی رنگ چهره ی شما را باز می کند، و به پوست تان ظاهر درخشانی می دهد.

خواص اسفناج برای کاهش وزن

برگ های اسفناج به درد کاهش وزن می خورند چرا که کالری و چربی بسیار کمی دارد. این گیاه خوراکی بسیار مغذی است و دارای نوعی فیبر غذایی محلول است. این نوع فیبر به هضم غذا کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند، قند خون پایین را نگه می دارد و جلوی پرخوری را می گیرد. بنابراین، این سبزی برگ دار اغلب به کسانی که رژیم لاغری می گیرند توصیه می شود، زیرا وقتی رژیم دارید مهم است که از غذا خوردن مداوم پرهیز کنید.

عوارض و مضرات اسفناج
زیاده روی در مصرف اسفناج به دلیل وجود اسکالیک اسید نفاخ است و باعث اختلال در هضم و تشدید علائم سندروم روده تحریک پذیر می شود
مقادیر بالای ویتامین K موجود در اسفناج ممکن است با داروی وارفارین تداخل ایجاد کند
زیاده روی در مصرف اسفناج به دلیل وجود اگزالات باعث تشدید علائم بیماری های فیبروزیس کیستیک، فیبرومیالژیا، بیماری تیروئید، آرتروز و آسم می شود
اسفناج حاوی مقادیر بالایی اگزالات است که خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد

ارزش غذایی اسفناج
کالری : 23
فیبر : 2.2 گرم
پروتئین : 2.9 گرم
قند : 0.4 گرم
کربوهیدرات : 3.6 گرم
چربی : 0.4 گرم

خواص آب اسفناج
آب اسفناج به کاهش درد مفاصل کمک می کند و در درمان یبوست یکی از بهترین هاست.

آب اسفناج سرشار از فیبر است . برای کاهش مشکل یبوست مزمن بسیار خوب است . با مشکلات هضم  مبارزه میکند . آب اسفناج  طبیعی  برای زخم معده و کولیت  بسیار خوب است. برای ایجاد یک سیستم ایمنی سالم  بدن کمک میکند .

آب اسفناج دارای  ویتامین K است . دارای کلسیم  است.  به کاهش بیماری ورم مفاصل و درد مفاصل کمک میکند. آب اسفناج  با دانه کتان نیز به کاهش درد ناشی از پوکی استخوان کمک می کند . مصرف آب اسفناج به طور منظم از درد مفاصل جلوگیری می کند.

برای سلامت و زیبایی پوست فوق العاده است.

آب اسفناج بینایی را تقویت می کند و سرشار از ویتامین A  است . برای کاهش مشکل شب کوری خوب است . غنی از کاروتنوئیدها، است    از آب مروارید جلوگیری میکند.  مصرف روزانه آب اسفناج  می تواند به افزایش دید چشم  کمک کند. برای درمان فشار چشم موثر است .

آب اسفناج دارای آهن  بالایی است . به کم خونی کمک میکند. . آب اسفناج  مخلوط با با آب هویج می تواند به مشکل کم خونی در زنان کمک کند

مصرف آب اسفناج به کاهش فشار خون بالا کمک میکند

آب اسفناج سرشار از منگنز است. برای پایین آوردن فشار خون  کمک میکند. مصرف آب  اسفناج یک یا دو بار در هفته می تواند میزان فشار خون طبیعی بدن را حفظ کند.

مصرف آب اسفناج  از خونریزی لثه پیشگیری میکندآب اسفناج طبیعی دارای ویتامین C  بالایی است. مصرف منظم آب می تواند به  مشکل خونریزی لثه کمک کند.  غنی از ویتامین C است ،   با سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن مقاومت میکند.

اسفناج منبع غنی اسید فولیک در بارداری
اسفناج منبع خوبی برای تامین اسید فولیک مورد نیاز بدن می باشد بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه گرفته شده است که مصرف اسید فولیک خطر بیمای های قلبی را تا شانزده درصد، خطر سکته مغزی را بیست و چهار درصد و خطر ترومبوز وریدهای عمقی (DVT ) را تا بیست و پنج درصد کاهش می دهد.

مصرف اسید فولیک در طول دوران بارداری مفید و در آغاز دوره بارداری بسیار مهم می باشد بر اساس تحقیقات جدید به نظر می رسد که اسید فولیک خطر ایجاد شکاف کام و لب را در جنین کاهش می دهد مصرف اسید فولیک در دوران بارداری برای مادران به خصوص برای کسانی که سابقه خانوادگی اختلالات شکاف کام را دارند توصیه می شود . بنابراین مصرف اِسفناج در دوران بارداری مفید است و احتمال نقص مادرزادی شکاف کام را کاهش می دهد.

خواص اسفناج در طب سنتی
برگ اسفناج از نظر طب قدیم ایران کمی سرد است و برخی عقیده دارند که متعادل است، یعنی نه سرد است و نه گرم.

بدن را قلیایی می کند.
خنک کننده است و برای پایین آوردن تب مفید است.
ورم روده کوچک را رفع می کند.
برای ورم ریه مفید است.
ملین است و یبوست را برطرف می کند.
برای لاغر شدن و کم کردن وزن مفید است.
خوردن اسفناج پخته یا بورانی در رفع تشنگی موثر است.
غرغره آب خام یا پخته ی اسفناج، برای از بین بردن ورم و درد گلو مفید است.
برای رفع سرفه های خشک ،برگ اِسفناج را با جو پوست کنده و روغن بادام بپزید و بخورید.
آش اسفناج با گشنیز ، برای سردردهایی که ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارش است، مفید می باشد.
اگر آش اسفناج را با آب لیمو و سماق یا آب غوره بخورید، سردردهای ناشی از اختلال کیسه صفرا را برطرف می کند.

اسفناج و درمان کم خونی
این سبزی در درمان کم خونی مفید و موثر است زیرا یکی از سبزیهای سرشار از آهن است.اما آهن موجود در این سبزی به سختی جذب بدن می شود بنابراین توصیه می شود بعد از پختن اِسفناج به آن کمی آب لیمو  اضافه نمایید تا امکان جذب آهن و آنتی اکسیدانهای موجود در آن را توسط بدن افزایش دهید.

مرتبط: خواص بامیه خواص عناب خواص انبه

  • mytools mytools

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی